MIASTO
Promocyjny eurosukces Kielc
Blisko 46 mln zł ekwiwalentu reklamowego, ponad 9600 publikacji w radiu, telewizji, prasie i portalach internetowych, 250 zagranicznych korespondentów i prawie 36 tysięcy kibiców na Stadionie Miejskim - takie wyniki osiągnęły Kielce, dzięki organizacji Młodzieżowych Mistrzostw Europy.
– To niewątpliwie sukces, przy czym jest to sukces przede wszystkim wizerunkowy. On prawdopodobnie nie przełoży się na wizyty turystów w Kielcach, ale miasto zaistniało na mapie Europy i w świadomości Europejczyków. Budujemy pozytywny wizerunek miasta, dzięki organizacji takich wydarzeń z dużym rozmachem - mówi dyrektor ds. promocji miasta, Artur Sobolewski.
Na turniej w Polsce akredytowanych zostało ponad 500 dziennikarzy z 21 krajów świata, czyli 12 państw-uczestników z: Polski, Anglii, Słowacji, Szwecji, Hiszpanii, Portugalii, Macedonii, Serbii, Niemiec, Czech, Włoch, Danii oraz Japonii, USA, Francji, Cypru, Palestyny, Szwajcarii, Litwy, Argentyny i Ukrainy. Prawa do transmisji „na żywo” wykupiło 32 nadawców, wśród których znalazły się sieci telewizyjne nawet z tak odległych zakątków globu jak Australia, Brazylia, Malezja, Stany Zjednoczone czy Indonezja. Dla porównania, jak informuje Biuro Prasowe Lokalnego Komitetu Organizacyjnego UEFA EURO U21 Polska 2017, poprzednią edycję młodzieżowego czempionatu w Czechach w 2015 r. obsługiwało niemal 40% mniej dziennikarzy niż w Polsce.
Mecze rozgrywane w Kielcach transmitowane były do ponad 150 krajów, a relacje z turnieju śledziło łącznie 250 korespondentów. Liczba odsłon witryn internetowych przekazujących kolejne newsy z mistrzostw przekracza setki tysięcy.
Kielce jako miasto gospodarz turnieju w pozytywnym świetle pojawiało się w zakładkach sportowych na łamach międzynarodowych serwisów prasowych, radiowych, telewizyjnych i internetowych. Sportowe relacje z młodzieżowego czempionatu w Kielcach pojawiały się na stronach angielskiej, szwedzkiej i słowackiej federacji piłkarskiej. W angielskich The Telegraph, The Sun, Daily Mail czy The Guardian znalazły się informacje o sesjach treningowych i pobycie drużyny angielskiej w Kielcach. Z kolei, w szwedzkich serwisach informacyjnych, między innymi Aftonbladet, Svenska Fansczy Expressen TV można było przeczytać o „potopie szwedzkim” i inwazji Szwedów na Kielce i Polskę. Ponadto, filmik prezentujący przemarsz szwedzkich kibiców z rynku na Stadion bije w sieci rekordy popularności.