MIASTO
Problem z budową nowych ścieżek rowerowych
Drogowcy nadal muszą szukać wykonawcy projektu dla dużej inwestycji związanej z budową nowych ścieżek rowerowych w Kielcach. Oferty zaproponowane w pierwszym przetargu okazały się zbyt drogie.
Miejski Zarząd Dróg planuje w 2018 roku wybudować blisko 55 kilometrów nowych dróg na rowerzystów w ramach Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego. Ścieżki mają połączyć ościenne gminy ze stolicą regionu świętokrzyskiego. - W związku z tym, że sumy zaproponowane przez biura projektowe były zbyt duże zdecydowaliśmy się na pewne modyfikacje. Zmniejszony został zakres przedsięwzięcia. Zostało ono okrojone o dziewięć skrzyżowań, bowiem i tak będą one przebudowywane w Inteligentnych Systemów Transportowych. Druga modyfikacja polega na tym, że ogłosiliśmy cztery odrębne przetargi zamiast jednego. Liczymy, że dzięki temu zgłosi się większa liczba podmiotów – mówi Jarosław Skrzydło, rzecznik MZD.
Plany zakładają budowę tras m.in. na alei Solidarności wraz ze skrzyżowaniem ze Świętokrzyską, od Sikorskiego do Szybowcowej, przy ul. Sandomierskiej i Wrzosowej, Piekoszowskiej i Krakowskiej, przy ul. Warszawskiej na odcinku od skrzyżowania z ulicą Orkana do Witosa oraz Warszawskiej z Turystyczną. Drogi będą także przy ul. Jaworskiego, Orkana oraz Jesionowej, która połączy ścieżkę biegnącą w dolinie Silnicy. Obecnie sieć dróg rowerowych ma około 53 kilometry. Koszt budowy nowych ścieżek to blisko 10 milionów złotych. W 2019 roku kolejne trasy powstaną przy ulicach Wojska Polskiego, Domaszowskiej, Zagnańskiej czy Witosa.