MIASTO
Kampania informacyjna i dodatkowe etaty. Miasto będzie walczyć z reklamozą
Obowiązująca już od ponad dwóch miesięcy uchwała krajobrazowa miała pomóc w walce z reklamozą. Mimo że od tego czasu w przestrzeni miasta niewiele pod tym względem się zmieniło, władze Kielc zapowiadają, że już niebawem ruszy kampania informacyjna, a w urzędzie zostaną zatrudnione osoby, które będą czuwać nad przestrzeganiem nowych przepisów.
Przypomnijmy, że celem uchwały jest przede wszystkim zatrzymanie chaosu reklamowego. Dokument zakłada podzielenie miasta na cztery strefy i obejmuje m.in. typy nośników reklamowych oraz ich dopuszczalne rozmiary. Reguluje również, jaki procent powierzchni na elewacji mogą zająć szyldy, gdzie będzie można je montować i w jaki sposób powinny być rozmieszczone.
O postępy w egzekwowaniu nowych przepisów zapytał w kieleckim magistracie radny Michał Braun. Odpowiedź wskazuje na to, że miasto niebawem chce podjąć pierwsze kroki w tym kierunku.
– Urząd przygotowuje się do wprowadzenia kampanii informacyjnej na temat przedmiotowej uchwały. Aktualnie trwają prace nad umieszczeniem rysunku granic stref w kieleckim Geoportalu (…). Na chwilę obecną na stronie internetowej Urzędu Miasta Kielce w Biuletynie Informacji Publicznej (…) załączono treść uchwały, jak również zawarto informacje dotyczące sposobu kontaktu w razie pytań w sprawie obowiązywania uchwały oraz dokonywania zgłoszeń naruszenia jej przepisów – informuje prezydent Bogdan Wenta.
– Ponadto w związku z koniecznością prowadzenia postępowań w zakresie naruszeń przepisów uchwały, w wydziale urbanistyki i architektury Urzędu Miasta przewidziano utworzenie dodatkowych etatów, do obsady których przygotowywany jest konkurs – dodaje prezydent Kielc.
Więcej na temat uchwały krajobrazowej można przeczytać w naszym artykule z października ubiegłego roku: https://www.emkielce.pl/miasto/niewiele-glosow-sprzeciwu-do-uchwaly-krajobrazowej oraz z kwietnia bieżącego roku: https://www.emkielce.pl/region/wielkie-swieto-plonow-w-gminie-chmielnik-juz-w-sierpniu.