MIASTO
Ile i na co wydają Kielce promując miasto?
Portal MarketingMiejsca.com.pl sporządził raport, podsumowujący działania miast wojewódzkich w zakresie promocji. Wynika z niego, że Kielce w 2015 roku wydały na promocję ponad 5 milionów złotych.
Stolica regionu świętokrzyskiego najwięcej pieniędzy wydała na promocję sportu. Wśród trzech najdroższych zadań znalazły się kolejno: „promocja miasta Kielce w związku z udział drużyny piłki ręcznej mężczyzn Vive Tauron Kielce w prestiżowych rozgrywkach” – 1 mln zł, „promocja miasta Kielce przez udział zawodników Korona S.A. w rozgrywkach Ekstraklasy w piłce nożnej mężczyzn” – 800 tys. zł. oraz „promocja miasta Kielce w ramach rozgrywek PlusLigi piłki siatkowej mężczyzn - 300 tys. zł.”.
Spośród 16 miast wojewódzkich Kielce zajmują 11. Miejsce. Za nami są m.in. Rzeszów (4,8 mln zł), który również chętnie wspiera swoje drużyny sportowe, Lublin (3 mln zł) czy Olsztyn (2,3 mln zł). W minionym roku, na działania promocyjne, powyżej 10 mln zł wydały: Warszawa, Katowice, Toruń, Bydgoszcz, Łódź i Szczecin. W tym roku planowane wydatki na promocje w Kielcach to 3,9 mln zł.
Raport przygotował Robert Stępowski, ekspert ds. marketingu terytorialnego oraz autor wielu książek poświęconych temu tematowi.
Kto wydaje najwięcej na promocję?
- Warszawa - 17,7 mln zł
- Katowice - 13 mln zł
- Toruń - 12,1 zł
- Bydgoszcz - 11,2 zł
- Łódź - 10,5 mln zł
- Szczecin - 10 mln zł
- Wrocław - 8 mln zł
- Gdańsk - 7,8 mln zł
- Kraków - 6,3 mln zł
- Poznań – 6,3 mln zł
- Kielce – 5,3 mln zł
- Rzeszów – 4,8 mln zł
- Lublin – 3 mln zł
- Olsztyn – 2,3 mln zł
- Opole – 1,2 mln zł
- Zielona Góra – 1,1 mln zł
- Gorzów Wielkopolski – 310 tys. zł.