MIASTO
Akcja #lepiejdalej Instytutu Dizajnu. Może z niej skorzystać każdy właściciel sklepu


Instytut Dizajnu stworzył naklejki podłogowe, które można umieścić w sklepach spożywczych oraz innych lokalach świadczących usługi w czasie pandemii. Takie oznaczenia mają pokazać klientom odpowiednią odległość, jaką należy zachować w czasie robienia zakupów.
Akcja #lepiejdalej zainspirowana była rozwiązaniami, które zastosowano już zagranicą. Były to różne formy oznaczeń w postaci taśm lub naklejek podłogowych, które w sposób naturalny sugerowały separacje między klientami w sklepach czy instytucjach.
– Choć Instytut Dizajnu jest obecnie zamknięty, to staramy się nie marnować czasu. Pomysłodawczynią akcji była u nas Paula Dulnik, a akcja polega na używaniu w sklepach naklejek, które pozwalają na utrzymanie odpowiedniej odległości między klientami – informuje Dominika Janicka koordyantor projektu.
– Zachęcamy właścicieli sklepów, lokali gastronomicznych prowadzących sprzedaż na wynos oraz przedstawicieli instytucji do wydruku i przyklejania naklejek #lepiejdalej. Projekt naklejki można pobrać z naszej strony id.kielce.pl – dodaje Dominika Janicka.
Naklejki umieszono już w kilku sklepach spożywczych, oraz m.in. w Centum Przygotowań do Misji Zagranicznych.
![[FOTO] Rekonstruktorzy pamiętali o powstańcach](/media/k2/items/cache/21e8d9fc09bca05258670ea70a7b3287_L.jpg)
![[FOTO+WIDEO] Kielce upamiętniły rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego](/media/k2/items/cache/02f0072e44b993934e0f21a341c41297_L.jpg)


![[PLAN OBCHODÓW] 81. rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego](/media/k2/items/cache/1dea57051831da1efcba52d8c3f10926_L.jpg)



