Słuchaj nas: Kielce 107,9 FM | Busko-Zdrój 91,8 FM | Święty Krzyż 91,3 | Włoszczowa 94,4
Szukaj Facebook Twitter Youtube
Radio eM

KULTURA

Studium przypadku na wystawie

wtorek, 16 maja 2017 16:12 / Autor: Dariusz Skrzyniarz
Studium przypadku na wystawie
Studium przypadku na wystawie
Dariusz Skrzyniarz
Dariusz Skrzyniarz

Analiza funkcjonowania marki na polskim rynku jest tematem przygotowywanej w Instytucie Dizajnu wystawy. Ekspozycja pod tytułem „Skup – Hurt – Detal” pod lupę bierze projektowanie w branży tekstylno-odzieżowej na przykładzie łódzkiej firmy Pan tu nie stał. Przedsiębiorstwo inspiruje się polskim wzornictwem lat przedwojennych i powojennych.

Ci którzy wychowywali się w latach PRL lub wtedy przeżywali swoją młodość odwiedzając nową wystawę w Instytucie Dizajnu poczują się jakby odmłodnieli nawet o kilka dekad. Nie, wehikułu czasu, znanego z filmów science fiction, kieleckie placówki kultury jeszcze nie posiadły. Podróż w czasie zapewnią projektanci z Łodzi, którzy inspirują się wzornictwem i powiedzeniami nawet sprzed wojny. Stąd na koszulkach tej marki takie napisy jak absztyfikant, zimny drań lub nazwy dawniej powszechnych produktów- Co ważne, to pierwsza w Kielcach wystawa, która prezentuje polskie realia, jak wygląda sprzedaż i funkcjonowanie firmy. O to nam głównie chodziło w tej prezentacji - mówi Joanna Kurkiewicz, jednak z kuratorek wystawy.

Wystawa Instytutu pokaże przykład przedsiębiorstwa rozbudowanego na lokalnych fundamentach. Marka Pan tu nie stał to firma, która współpracuje z łódzkimi dostawcami i projektantami. - To też pokazuje w jaki sposób ta tożsamość łódzka przekuwa się w sukces marki, jak mocno dzięki temu są rozpoznawalni. Dla innych miasto to też dobry przykład tego jak charakter danego miasta można wykorzystać w dążeniu do sukcesu - mówi Aleksandra Banaś z zespołu kuratorskiego.

Wystawa podzielona została na części. Konkretne produkty to tylko kawałek prezentacji, na którą składa się aż 26 etapów produkcji dizajnerskiej odzieży. - Kolejna strefa to zbiór archiwalnych przedmiotów, serca marki, najważniejszych inspiracji z powojennego wzornictwa. Swoje miejsce na wystawie mają także ilustratorzy, projektanci, pracownicy firmy – mówi Joanna Kurkiewicz.

Otwarcie wystawy odbędzie się w piątek 19 maja o godzinie 18 w galerii głównej Instytutu Dizajnu. Wernisażowi będzie towarzyszył koncert soulowej piosenkarki Rosalie i spotkanie z właścicielami łódzkiej firmy.

Nowy numer!

Zapraszamy do nas

Zgłoś news
POSŁUCHAJ
WIDEO