KULTURA
Stop hejtom w sieci. "W-rzuć to", czyli konkurs i kampania społeczna dla młodzieży


Świętokrzyskie Centrum Profilaktyki i Edukacji w Kielcach organizuje kampanię społeczną „W-rzuć to”, której celem jest przeciwdziałanie niewłaściwym formom komunikacji w Internecie i mowie nienawiści. Jednym z elementów inicjatywy jest także konkurs adresowany do kieleckiej młodzieży.
Zadaniem akcji jest udostępnianie pozytywnych treści w sieci oraz odrzucanie tych form przekazu, które krzywdzą innych i propagują zachowania nieakceptowane społecznie. W ramach kampanii promowane będą działania polegające na budowaniu pozytywnych form komunikacji online poprzez publikację artykułów specjalistów, wywiadów z zakresu zdrowia psychicznego oraz filmików instruktażowych o właściwych formach komunikacji społecznej.
Przeprowadzony zostanie także konkurs profilaktyczny dla dzieci i młodzieży z zakresu cyberprzemocy i przeciwdziałania mowie nienawiści. Udział w nim może wziąć każdy uczeń szkoły ponadpodstawowej mieszczącej się na terenie Kielc. Młodzież powinna utworzyć dwuosobowe zespoły. Każdy z nich będzie miał za zadanie stworzyć filmik, animację lub prezentację multimedialną z dźwiękiem o tematyce przeciwdziałania agresji, cyberprzemocy, hejtu, zapobiegania uzależnieniom albo promowania zdrowych relacji międzyludzkich.
Dziesięć najlepszych prac zostanie opublikowanych na Facebooku Świętokrzyskiego Centrum Profilaktyki i Edukacji w Kielcach, wówczas uczestnicy konkursu zawalczą o dużą liczbę udostępnień, aby zdobyć kolejne punkty, które poprowadzą ich do finału.
Zgłoszenia do konkursu można składać do 30 października. Na zwycięzców czekają nagrody.
Działania w ramach kampanii realizowane będą poprzez strony internetowe organizatorów oraz partnerów, w tym portale społecznościowe takie jak Facebook, YouTube i Classroom.








