Słuchaj nas: Kielce 107,9 FM | Busko-Zdrój 91,8 FM | Święty Krzyż 91,3 | Włoszczowa 94,4
Szukaj Facebook Twitter Youtube
Radio eM

CIEKAWOSTKI

Wyróżnij swoją firmę na tle konkurencji!

środa, 22 lutego 2023 14:13 / Autor: Radio eM
Wyróżnij swoją firmę na tle konkurencji!
Wyróżnij swoją firmę na tle konkurencji!
Radio eM
Radio eM

Dla klientów ogromne znaczenie ma wizerunek firmy. To, jak jest ona postrzegana, wpływa na decyzje zakupowe oraz rozpoznawalność. Identyfikacja wizualna jest jednym z istotnych aspektów, które pomagają w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy. Sprawdź, na czym ona polega i dlaczego jest ważna w życiu każdego przedsiębiorstwa, które chce odnosić sukcesy marketingowe i biznesowe!

Identyfikacja wizualna - co to jest?

Każdej firmie zależy na tym, aby wyróżniać się na rynku. Nie tylko poprzez produkty lub ofertę, ale również sposób i jakość komunikacji z odbiorcami. I tu pomocna okazuje się identyfikacja wizualna. Jej stworzenie to jeden z najcenniejszych procesów, przez które przechodzi firma. Identyfikacja wizualna to zbiór elementów graficznych, charakteryzujących się spójnością i wykorzystywanych do komunikacji z grupą docelową, czyli potencjalnymi klientami. Pomaga ona w wyróżnieniu się na rynku, a co za tym idzie - zdobycie przewagi nad konkurencją.

Identyfikacja wizualna - jakie elementy graficzne wchodzą w jej skład?

Identyfikacja wizualna definiuje, jak będą wyglądać grafiki wykorzystywane przez Twoją firmę do kontaktów z klientami. Zawiera się w nich wiele istotnych elementów. Najpopularniejszym, a zarazem najczęściej stosowanym, jest logo. To symbol, który charakteryzuje firmę i jej przekaz. Studio graficzne GoodProject(link: https://goodproject.pl/ ) wskazuje, że logo jest pierwszym elementem tworzonym w ramach identyfikacji wizualnej, a jednocześnie stanowi podstawę do zaprojektowania kolejnych.

Poza logo, w ramach identyfikacji wizualnej projektuje się m.in.:

  • typografię, która będzie wykorzystywana przez firmę,
  • kolorystykę,
  • schemat wizualny cyfrowych i drukowanych materiałów,
  • stronę internetową,
  • profile w mediach społecznościowych,
  • opakowania produktów.

Identyfikacja wizualna - czym się powinna charakteryzować?

Tworzenie identyfikacji wizualnej to skomplikowany proces. Trzeba bowiem uwzględnić wiele czynników, które wpływają na funkcjonowanie firmy na danym rynku. Chodzi głównie o charakterystykę branży, konkurencję, a także grupę docelową. Efektem prac projektowych powinna być zatem identyfikacja wizualna wyróżniająca się spójnością. Każdy jej element musi mieć te same szczególne cechy, co pozwala na odróżnienie firmy od konkurencji. Poza tym identyfikacja wizualna powinna być oryginalna. Jej niepowtarzalność pomaga w budowaniu pozytywnego wizerunku wśród odbiorców.

Projektując identyfikację wizualną, nie można zapominać o pozytywnych emocjach i skojarzeniach. One również powinny towarzyszyć odbiorcom podczas kontaktu z logo oraz innymi elementami graficznymi. W procesie projektowym należy uwzględnić również prostotę przekazu oraz nawiązywanie do charakterystyki firmy. Tym samym identyfikacja wizualna może pomagać w docieraniu do klientów, budowaniu rozpoznawalności, zdobywaniu zaufania, co przekłada się na zwiększenie zysków firmy.

Podsumowanie

Podstawą komunikacji firm z klientami są elementy graficzne. Logo, opakowania produktów, katalogi firmowe, banery reklamowe, ulotki, a nawet strona internetowa, pomagają w budowaniu pozytywnego wizerunku. Dzięki stworzeniu spójnej i czytelnej identyfikacji wizualnej zaprojektowanie wspomnianych elementów jest znacznie łatwiejsze. Wyznacza ona styl, nawiązujący do charakterystyki firmy i wykorzystywany w codziennej komunikacji z klientami. [materiał partnera]

Nowy numer!

Zapraszamy do nas

Zgłoś news
POSŁUCHAJ
WIDEO