CIEKAWOSTKI
Wymierne efekty pozycjonowania w wyszukiwarce? Większy ruch na stronie internetowej, który podniesie krzywą przychodów. Materiał partnera
Są jeszcze w Polsce tacy przedsiębiorcy, którzy mocno wzbraniają się przed inwestowaniem w marketing internetowy. Swoją decyzję argumentują rzekomym brakiem konkretnych wyników. Ewidentnie nie zdają sobie sprawy, jak bardzo pozycja firmowej strony w Google'u może wpływać na ich wyniki finansowe. Rzecz jasna obecność w czołówce rankingów sama w sobie jeszcze nie gwarantuje sukcesu – jednak we współczesnych realiach stanowi coraz ważniejszy wymóg, decydujący o być albo nie być całego interesu.Są jeszcze w Polsce tacy przedsiębiorcy, którzy mocno wzbraniają się przed inwestowaniem w marketing internetowy. Swoją decyzję argumentują rzekomym brakiem konkretnych wyników. Ewidentnie nie zdają sobie sprawy, jak bardzo pozycja firmowej strony w Google'u może wpływać na ich wyniki finansowe. Rzecz jasna obecność w czołówce rankingów sama w sobie jeszcze nie gwarantuje sukcesu – jednak we współczesnych realiach stanowi coraz ważniejszy wymóg, decydujący o być albo nie być całego interesu.
Poprawienie miejsca firmowej witryny w Google może zwiększyć sprzedaż nawet o 70 procent
Potencjalnego klienta trzeba przekonać atrakcyjną ofertą: promocyjnymi cenami, nadzwyczajną jakością, ekskluzywną otoczką wokół marki itp. Jednak w pierwszej kolejności należy zatroszczyć się o to, żeby konsumenci w ogóle dowiedzieli się o propozycji Twojej firmy. I tutaj już pozycjonowanie stron, pozwalające zająć najbardziej eksponowane miejsca w wyszukiwarce, okazuje się niezastąpione. Liczbę aktywnych internautów z Polski w sierpniu 2019 roku oszacowano na okrągłe 28 milionów – i aż 92 procent z nich korzysta z Google, średnio niespełna 30 minut każdego dnia. Baza odbiorców robi zatem ogromne wrażenie, a co wynika z ich zachowań. Eksperci z agencji AFTERWEB podkreślają, że ok. 95% całego ruchu w wyszukiwarce przypada na strony z TOP 5 wyników. Użytkownicy ewidentnie nie chcą zagłębiać się w zindeksowane zasoby sieci, mają przekonanie że serwisy z samej góry rankingu w zupełności odpowiadają ich potrzebom.
Pozycjonowanie stron to wieloetapowy proces. Raz osiągnięte wyniki trzeba później jeszcze utrzymać
W wędrówce na internetowe szczyty popularności nie da się nie korzystać z pomocy fachowców. Inaczej po ekspresowym awansie nastąpi jeszcze szybszy spadek na dno. Według statystyk witryny, które zajmują miejsce na wirtualnym podium w Google'u, początkowo cieszą się nawet trzykrotnie większym zainteresowaniem użytkowników niż wcześniej. Przy takim ruchu na przyjaznej odbiorcy stronie, z atrakcyjną ofertą, sprzedaż błyskawicznie nabiera rozpędu. Widać to zwłaszcza po wynikach małych firm, skupiających swoją działalność na rynkach lokalnych. Nie wolno jednak zapominać, że w takich miastach jak Bydgoszcz, Toruń czy Włocławek konkurencja na pewno nie będzie zasypiać gruszek w popiele. Chętnych na ściągnięcie konsumentów do siebie zawsze jest więcej niż gwarantujących najwyższe zyski miejsc w wyszukiwarce. Ustabilizowanie notowań w Google to jedno z zadań, jakie ma do spełnienia profesjonalne pozycjonowanie stron przez wykwalifikowanych specjalistów.