CIEKAWOSTKI
Wszystko o śledzeniu przesyłki kurierskiej - czyli monitorowanie przesyłki online. Materiał partnera
W czasach, gdy handel online przeżywa swoją ekspansję, każda szanująca się firma kurierska dokłada wszelkich starań, aby nie tylko dostarczyć przesyłkę w stanie nienaruszonym i na czas do klienta, ale również, aby klienta informować o tym, co dzieje się z nią na każdym etapie transportu od momentu jej przejęcia od nadawcy, aż do dostarczenia klientowi.
Do tego służy monitorowanie, czyli tzw. śledzenie przesyłki. Dzięki nadanemu unikalnemu numerowi transakcji jest możliwość sprawdzenia statusu przesyłki. Numer ten jest generowany automatycznie w momencie wprowadzenia danych adresata w systemie firmy przewozowej. Od tego momentu są widoczne w systemie komputerowym lub specjalnie dedykowanej aplikacji wszelkie ruchy paczki. Wiadomo, czy została ona już odebrana przez kuriera, czy jest magazynowana, czy dotarła już do miejscowości przeznaczenia lub może już została dostarczona. Funkcja ta przynosi korzyści obu stronom transakcji.
Kupujący jest informowany o fakcie wysłania paczki, a także o dniu i przedziale czasowym jej prawdopodobnego dostarczenia. Dzięki temu ma możliwość być obecnym w miejscu odbioru we wskazanym dniu i o danej porze, bez konieczności wypatrywania kuriera od rana do wieczora lub też jest w stanie zapewnić odbiór przez innego członka rodziny lub np. sąsiada. Opcja ta daje mu poczucie bezpieczeństwa: po pierwsze wie, że paczka w ogóle została już nadana przez sprzedającego, a po drugie jest w stanie przewidzieć, kiedy ją otrzyma.
Jeśli potrzebujesz sprawdzić status swojej przesyłki możesz skorzystać ze strony https://lepszykurier.pl Więcej infomracji o sposobach sprawdzania statusów przesyłek znajdziesz na https://lepszykurier.pl/sledzenie-przesylek/
Sprzedający również zyskuje na możliwości śledzenia statusu przesyłki: pozwala mu to uniknąć pytań ze strony klientów odnośnie tego, czy i/lub kiedy paczka została nadana, czyli oszczędza czas i niepotrzebne nerwy. Może się też tak zdarzyć, że paczka ulegnie zagubieniu bądź też zniszczeniu, a dzięki opcji śledzenia można łatwiej pozyskać informacje, na jakim etapie transportu miało to miejsce. Ułatwia to też proces obsługiwania ewentualnych reklamacji. Sprzedający dzięki informowaniu o poszczególnych etapach transportu przesyłki zyskuje wiarygodność u kupujących, a to bezcenne.
Należy również wziąć pod uwagę fakt, że w tym niepewnym czasie, jakim jest okres pandemii koronawirusa, zakupy dokonywane za pośrednictwem internetu jeszcze bardziej zyskały na popularności. Możliwość pozostania w domu i nienarażania się na niebezpieczeństwo zarażenia, a jednocześnie dokonania zakupów spowodowała, że klienci chętnie wybierali dostawę kurierską. Spowodowało to jednak, że firmy świadczące takie usługi stanęły na świeczniku, a klienci porównują sobie działanie zarówno ich, jak i sprzedawców, którzy z nich korzystają. Dlatego prowadząc sprzedaż online warto dbać o dobre doinformowanie klientów o przesyłkach, których oczekują i udostępniać im numery do monitorowania przesyłek. Na szczęście staje się to już często standardem, który wyznacza jakość świadczonych usług.