CIEKAWOSTKI
Powierz pozycjonowanie swojej strony fachowcom i bądź spokojny o rezultat. Materiał partnera
Dominacja wyszukiwarki Google jest oczywista już od wielu lat, podobnie jak korzyści płynące z zajmowania wysokich miejsc na liście jej wyników. Uzyskanie ich to wielki marketingowy atut, o który warto się starać – daje wszak dostęp do wielkiej rzeszy wyselekcjonowanych potencjalnych klientów. Jak to zrobić? Pozycjonowanie stron to przecież nie jest nowa usługa, może więc zdołam poradzić sobie z tym samodzielnie?
Tutaj potrzeba przede wszystkim praktycznego doświadczenia
Dawniej zadanie, jakie stało przed osobami wykonującymi pozycjonowanie stron było proste. Treści należało nasycić słowami kluczowymi, warto było zająć się także metatagami, oraz pozyskać linki. Jakie? Wszystko jedno. Ile? Jak najwięcej! Wyścig na ich ilość nie miał końca, toteż pojawiły się narzędzia pozwalające ten proces zautomatyzować. Kary, choć teoretycznie ich ryzyko istniało, były w zasadzie niespotykane. Czasy te minęły jednak bezpowrotnie. Google zawdzięcza swoją pozycję przede wszystkim jakości dostarczanych użytkownikom wyników wyszukiwania, gigant zadbał więc o nią ponownie. Nowe algorytmy nie tylko badają jakość linków (w tym powiązanie z towarzyszącą im treścią), ale także wnikliwie sprawdzają wiele technicznych szczegółów funkcjonowania witryny. Tymczasem, jak przypominają specjaliści z firmy ESEO, aby pozycjonowanie było skuteczne, nie wystarczy, że każde zadanie wykonane zostanie dobrze. Nakład pracy, jaką mamy do wykonania, wyznaczają nam przecież nasi konkurenci – to jest niekończący się wyścig, wygrywa ten, kto aktualnie prowadzi. Fachowe doświadczenie zdobywane przez specjalistów SEM jest więc bezcenne i pozwala wykorzystać wszystkie możliwości poprawy pozycji – korzystaj więc z niego!
Pozycjonowanie stron pochłania pewne koszty. Obniż je!
Kolejnym problemem są nakłady czasu i pieniędzy. Jak już wiemy, optymalizacja wymaga wykonania nad stroną szeregu prac, do czego niezbędne jest zaangażowanie dobrego webmastera. Zbudowanie bazy silnych linków, która pozwoli nam bez ryzyka otrzymania karnego filtra możliwie szybko wspiąć się w górę listy wyników, to kolejne zadanie, którego nie da się wykonać za grosze. Wreszcie, na każdym etapie konieczna jest szczegółowa kontrola stanu strony i uzyskiwanych postępów, co wymaga zastosowania specjalistycznych narzędzi. Na dostępy do wszystkich wydawać będziemy tysiące złotych. Tutaj ujawnia się następna wyższość profesjonalnej agencji – możliwość obniżenia kosztów dzięki większej skali działań i rozłożenia innych pomiędzy wiele podmiotów, na rzecz których świadczy swoje usługi. Wydawaj więc swoje pieniądze racjonalnie – jak najmniej za jak najwięcej!
Wiedza pozostaje jednak kluczowym atutem fachowca. Wszystkie działania, choćby wykonane jak najdoskonalej i jak najtaniej zyskują sens tylko wówczas, gdy służą realizacji właściwej strategii. Od niej zależy, w jakim czasie będziemy mogli cieszyć się rosnącym zyskiem – bo w końcu o niego nam chodzi, a nie o wysokie lokaty w Google same w sobie. Przekonaj się, że warto o nie walczyć!