CIEKAWOSTKI
Kiedy opłaca się naprawić komputer, a kiedy powinniśmy pomyśleć o nowym? Materiał partnera
Kupując nowy sprzęt elektroniczny nie zastanawiamy się nad ewentualną awaryjnością w przyszłości. Jest to naturalne, ponieważ każdy nowy sprzęt objęty jest wymaganą gwarancją ze strony producenta. Jeżeli ewentualna awaria, która nie powstała z naszej winy, nastąpi w tym okresie mamy prawo oddania go do wyznaczonego serwisu. Posiadacz nie zostaje obciążony żadnymi kosztami.
W sytuacji, kiedy usterka pojawia się już po okresie gwarancyjnym musimy radzić sobie z tym sami i szukać specjalistyczny serwisów, zajmującymi się takimi przypadkami. Jednym z właściwości elektroniki jest jej krótkowieczność, ale fachowa pomoc może być niezwykle przydatna.
Jak może pomóc nam fachowiec?
Odpowiedź jest prosta: jak najlepiej, jak szybciej i na ile to możliwe jak najtaniej. Gdy zauważymy jakieś nieprawidłowość powinniśmy zaczerpnąć wiedzy od ekspertów. Oczywiście panika przy każdej okazji nie jest wskazana. Jest to tylko sprzęt elektroniczny i może czasami się ściąć lub nieprawidłowo otworzyć plik. Każdy potrzebuje chwili przerwy od czasu do czasu -komputer lub laptop także. Zrestartowanie i zostawienie go na chwilę często rozwiąże nasze informatyczne perypetie. Jeżeli sytuacja jest poważniejsza niż nam się wydawało lub regularnie się powtarza, jest to moment, w którym powinniśmy udać się do informatyka. Czas reakcji jest bardzo ważny, może pomóc usunąć problem na samym jego początku co oszczędzi nam późniejszych powikłań i dodatkowych kosztów. Nie czekajmy z naprawą komputera do ostatniej chwili i nie łudźmy się, że problem sam zniknie.
Zaufajmy tylko sprawdzonym serwisom komputerowym
Z pozoru łatwa rzecz jaką jest wybranie dobrego serwisu informatycznego jak się później okazuje nie jest taka prosta. Możemy przyrównać to do szukania najlepszej kliniki, w której będziemy mogli poradzić sobie z naszymi dolegliwościami. Kryteria, które powinny nas zainteresować są dość podobne. Pierwszym krokiem jest znalezienie punktów, które zajmują się naprawą komputerów, z interesującą nas specjalizacją. Drugim ważnym aspektem jest wiarygodność i opinie serwisu, ponieważ w pamięci naszych urządzeń znajdują się nasze dane, które chcemy zachować oraz nie powinny trafić w niepowołane ręce. Najlepszą opcją byłoby sprawdzenie osób, które potencjalnie mogły zająć się naszym sprzętem, ich kompetencji i doświadczenia. Innym źródłem informacji są opinie ludzi, którzy skorzystali z naprawy swoich urządzeń.
Ze sprzętem IT nie ma co ryzykować
W przypadku sprzętu IT bardzo trafnym stwierdzeniem jest "lepiej zapobiegać niż leczyć". Codzienna pielęgnacja jest bardzo ważna ze względu na żywotność naszego urządzenia i odwleka moment wizyty w serwisie. Ale jak wiadomo żaden sprzęt nie jest wieczny, nawet czasami specjaliści od naprawy komputerów są bezradni. Istnieje kilka porad wydłużających okres życia naszych urządzeń. Podstawą jest poprawne korzystanie i przechowywanie według zaleceń producenta, druga kwestia jest skierowana głównie do posiadaczy laptopów. Częste zabieranie ich do pracy lub szkoły szczególnie naraża je to na kontakt z wilgocią oraz upadki. Dobra torba lub pokrowiec to podstawa! Odpowiednie korzystanie jest równie ważne -przeprowadzenie nowych aktualizacji pozwoli usprawnić nasz system, a nie wchodzenie w podejrzane linki zmniejszy ryzyko pobrania wirusów, które mogą zrujnować nasz system.