CIEKAWOSTKI
Jak zbudować siłę marki w internie (i nie tylko)? Artykuł sponsorowany
Wielokrotnie, na wszelkiego rodzaju spotkania branżowych, w bezpośredniej komunikacji, a także podczas codziennych rozmów z klientami słyszymy o marce. O jej jakości, sile, potencjale finansowym. W końcu marka nie jest niczym innym, jak reprezentacją nas samych (marka osobista), jak i prowadzonej przez nas działalności. Nikogo więc nie trzeba przekonywać, że silna marka, to większe zyski i prawdziwy potencjał rozwoju. Dzisiaj o sile marki nie świadczą jednak tylko same produkty, ale i sposób komunikacji. Z nim z kolei nierozerwalnie wiąże się obecność marki w internecie.
Dlaczego internet?
Wiele osób, które prowadzą małą, często jedno lub kilkuosobową działalność, uważa, że strona internetowa oraz kanały social media nie są im do niczego potrzebne. W końcu swoich klientów zdobywają głównie z polecenia, kluczowy okazuje się marketing szeptany, a nie wielka kampania displayowa w sieci. Waga, jaką przywiązują ci ludzie do bezpośredniej komunikacji i jakości swoich usług często przekłada się na realny wzrost zainteresowania ich produktami i usługami. Jednak to właśnie internet i obecność w sieci jest w stanie wynieść markę na zupełnie nową orbitę. Wzajemne polecenia, komentarze pojawiające się w różnych miejscach social media, ciekawy content, który może zaproponować firma - to wszystko przekłada się na rosnące zainteresowanie, nowych klientów i wzrost zysków. Mali przedsiębiorcy bardzo często nie doceniają swojego autentycznego, nietworzonego na potrzeby reklamy, contentu. Wiele przykładów pokazuje jednak, że często właśnie mali przedsiębiorcy, z zaangażowaniem i autentyczną pasją podchodzący do swojej działalności, zostają bohaterami sieci. Warto ten branding przekuć na szerzej zakrojone, świadome działania.
Konsekwencja
Prawdziwą magię brandingu i korzyści, jakie można czerpać z jego wykorzystania w swojej działalności, widać dopiero po uruchomieniu działań marki na różnych polach. Liczy się tutaj zarówno jakość usługi lub produktu, jak i styl komunikacji, odpowiedniość prezentacji na wszystkich polach, spójny komunikat. Wielu ekspertów od internetu twierdzi, że w tej chwili liczy się przede wszystkim to, co dzieje się poza właściwą stroną usługi: na portalach FB, IG, na Twitterze i forach internetowych. Liczą się lajki i komentarze. To prawda. Natomiast ostatecznie, wszyscy poszukujący wiedzy o produkcie i usłudze trafiają na landing page. To centrum zarządzania, miejsce wyznaczające dalszą drogę w poszukiwaniu wiedzy, przestrzeń decyzji konsmenckich. To właśnie dobrze zaprojektowany landing page niejednokrotnie świadczy o sile marki i pozwala ją materializować w konkretnych działaniach klientów.