CIEKAWOSTKI
Instagram jako narzędzie do marketingu
Instagram jest coraz częściej wykorzystywany do marketingu. Popularny portal społecznościowy ma wiele form reklamy dla produktów i usług. Jak to dokładanie wygląda? Sprawdźcie sami!
Instagram jako narzędzie do marketingu
Portal społecznościowy oraz specjalnie zaprojektowana aplikacja, której głównym założeniem jest udostępnianie zdjęć, relacji i postów oraz dzielenie się nimi z innymi. Portal ten założony został w 2010 roku. Nazwa pochodzi o połączenia słów instant camera oraz telegram. Instagram wywodzi się z korporacji Facebooka. Instagram jest narzędziem o wielorakim znaczeniu. Jednym z najważniejszych jest możliwość promocji i marketingu.Praktycznie każda marka na świecie, ma w celu zyskanie jak największej popularności. A największym narzędziem promującym są właśnie media społecznościowe. Kampanie reklamowe na Instagramie, od lat cieszą się co raz to większą popularnością. Jest to związane z ogromna liczbą odbiorców a przez to z ponadprzeciętnymi zyskami. Promowanie firmy na Instagramie to nieodzownie wiele korzyści lecz aby osiągnąć sukces należy najpierw dobrze poznać jego tajniki oraz odbiorów.Instagram poprzez system stosowany w korporacji Facebook, czyli odpowiednio dobrany panel administracyjny, umożliwia tworzenie kampanii reklamowych.
Metody promocji marketingowej na Instagramie
W zależności od celu oraz reklamowanego produktu, Instagram oferuje kilka niezawodnych funkcji marketingowych. Przez wzgląd na swój globalny zasięg, brak barier kulturowych czy językowych, Instagram trafia codziennie do milionów użytkowników. Istnieją setki przykładów firm, które wypromowały się właśnie na Instagramie.
Do podstawowych funkcji, jakie portal stosuje aby ułatwić użytkownikowi możliwości marketingowe należą:
- Hasztag - poprzez grupowanie wiadomości oraz użytkowników korzystających z niego. To odnośnik do konkretnego miejsca, biznesu, działalności czy do danej osoby. Dobrym sposobem jest tworzenie hasztagów, pasujących do charakteru oferowanej usługi.
- Instagram Stories - to doskonały sposób zmaksymalizowania działań prowadzonych na Instagramie. Poprzez krótkie relacje dodawane do profilu, zyskuje się możliwość promowania wydarzeń, ogłaszania promocji czy też pochwalenia się ze spotkania ze znana osobą. Charakter Insta Stories jest uzależniony od celu, jaki ma on przynieść.
- Instagram Live - promowanie danej treści na żywo. Treści live, osiągają o wiele większe zasięgi niż jakiekolwiek inne publikacje. Każda relacja live, poprzedzona jest specjalnym zaproszeniem skierowanym do użytkowników, co zwiększa szansę na przyciągnięcie przed komputery większej rzeszy osób, przez co zasadniczo zwiększa się również szansa osiągnięcia celu, jaki jest zamierzony poprzez tą właśnie transmisje na żywo.
- Influencer marketing - promowanie treści lub produktów poprzez udział w materiałach promocyjnych znanych i popularnych osób. Influencerzy dzięki zaufaniu jakie otrzymują od swoich followersów, chętniej sięgają po reklamowane przez nich produkty.
- Lead nurturing - to komunikacja z potencjalnymi klientami. Skłonienie go do zakupu poprzez utrzymywanie w świadomości tych osób pozytywnego skojarzenia z oferowanym produktem.
- Lead generation - to system sprzedaży bezpośredniej dzięki zaplanowanej i zoptymalizowanej kampanii reklamowej.
Promocja marki na Instagramie
Aby dobrze zacząć, potencjalny klient musi wiedzieć coś o danej marce. Najlepiej użyć do tego celu tzw. storytellingu. Opowiedzenia historii firmy, z nastawieniem na nostalgię, zaciekawienie. Kolejnym krokiem jest udowodnienie odbiorcom, że jest się profesjonalistą w swoim fachu. Na początku może to być nie lada wyzwanie i wiele firm decyduje się na zakup lajków na Instagramie w celu większego autorytetu. Nie jest to duży wydatek. Przykładowo na stronie Polskielajki możemy zakupić 1000 lajków za mniej niż 30 zł: https://polskielajki.pl/produkt/kup-instagram-likes/
Konkretne treści wzbudzają zaciekawienie a przez to większe zainteresowanie. Wpływanie na odbiorcę w sposób w jaki oni sami chcieliby być odbierani. Podczas opisu swoich produktów nie tylko zapewniać o ich przydatności, ale niemal zapewniać o niezbędności tego produktu.
Najpopularniejszą, polska marką telewizyjną, prezentująca się na Instagramie jest "". Posiada ona ponad 90 tysięcy followersów. Na podium zestawienia znajduje się jeszcze "" z prawie 54 tysiącami obserwujących oraz z niemal 38 tysiącami regularnych obserwujących. Instagram to nie tylko marki, firmy czy instytucje. To również znane i popularne osoby promujące siebie a przy okazji marki przez siebie polecane.
Praktycznie każda branża ma swój profil na Instagramie. Czy to motoryzacja czy branża kosmetyczna. Dzięki ogólnemu dostępowi do profili Instagramowych, bliżej klientowi do obserwowanej marki. Dzięki możliwości poznawania marki, zadawania konkretnych pytań w jej sprawie oraz bezpośredniemu kontaktowi z przedstawicielami firm, znane marki staja się dla klienta bardziej przyjazne oraz bliższe. Znajdują się one niemal na wyciągnięcie ręki.