Słuchaj nas: Kielce 107,9 FM | Busko-Zdrój 91,8 FM | Święty Krzyż 91,3 | Włoszczowa 94,4
Szukaj Facebook Twitter Youtube
Radio eM

CIEKAWOSTKI

Dlaczego pozycjonowanie strony w Google Maps jest tak ważne? Rozwiewamy wątpliwości!

czwartek, 10 września 2020 14:50 / Autor: Magdalena Nowak
Dlaczego pozycjonowanie strony w Google Maps jest tak ważne? Rozwiewamy wątpliwości!
Dlaczego pozycjonowanie strony w Google Maps jest tak ważne? Rozwiewamy wątpliwości!
Magdalena Nowak
Magdalena Nowak

Sposobów na zaistnienie w Google jest mnóstwo. Mamy do dyspozycji organiczne wyniki wyszukiwania, tak zwane linki sponsorowane, filmy, zdjęcia, mapy, zakupy... Który zatem wybrać? Wiele firm skupia się na standardowym rankingu wyszukiwarki, często zapominając o Google Maps. A przecież pozycjonowanie strony firmowej jest o wiele łatwiejsze, jeśli wyświetli się nona również na mapie najbliższej okolicy.

Dowiedz się, co Twojej firmie da widoczność w mapach Google

Zastanawiasz się, czy obecność w Google Maps ma znaczenie dla Twojego biznesu? Odpowiedź brzmi: tak! Nie ma badań, które wskazywałyby na to, że największe sukcesy odnoszą tutaj konkretne branże. Oczywiście istnieją typy działalności, które same przychodzą na myśl, gdy wspomnimy o wynikach w mapach Google. Są to przede wszystkim firmy oferujące swoje usługi lokalnie, jak chociażby fryzjerzy, mechanicy, kosmetyczki, kawiarnie i restauracje, hotele, a także miejscowe sklepy spożywcze czy kwiaciarnie. Wspólną cechą tych przedsiębiorstw są porównywalne ceny, szeroko znana oferta i kierowanie jej do odbiorców z lokalnego rynku. Jeżeli zatem posiadasz fizyczną siedzibę swojej firmy, warto dołożyć wszelkich starań, aby pojawiła się ona w wynikach prezentowanych w Google Maps. Służy temu wizytówka Google Moja Firma, ale nawet jej utworzenie nie gwarantuje Ci zwiększenia sprzedaży. Dopiero inwestycja w pozycjonowanie, czyli zadbanie o wysokie pozycje firmowej witryny pozwala podnieść widoczność przedsiębiorstwa na mapach Google.

W celu lepszego zrozumienia usługi należy już na wstępie wyjaśnić, co kryje się pod pojęciami pozycjonowanie stron internetowych i SEO – Search Engine Optimization. Pozycjonowanie można zdefiniować, jako szeroki zakres działań, który ma na celu wypromowanie witryny internetowej w organicznych, naturalnych wynikach wyszukiwania pod konkretnymi frazami kluczowymi. A to oznacza, że pozycjonowanie stron www ma za zadanie sprawić, by dana witryna wyświetlała się, gdy ktokolwiek wpisze w Google dane słowa kluczowe. Każda osoba rozważająca pozycjonowanie powinna wiedzieć, że ok. 90% internautów nigdy nie zagląda na drugą stronę wyników wyszukiwania. To oznacza, że powodzenie biznesu uzależnione jest od uplasowania się w czołowych pozycjach organicznych wyników. Tylko zdeklasowanie rywali daje pewność, że ruch w witrynie znacząco wzrośnie, a to przełoży się finalnie na sprzedaż towarów lub usług.źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/

Dzięki wysokiej jakości optymalizacji masz szansę na to, by Twoja wizytówka wyróżniła się spośród innych, a potencjalni Klienci zaczęli wybierać właśnie Ciebie. Lokalni użytkownicy zwracają bowiem uwagę, żeby odwiedzana przez nich firma była umiejscowiona jak najbliżej. Codziennie w ten sam sposób szukają dziesiątek, a nawet setek ofert – warto więc zadbać o to, by znaleźli i Twoją. Jeśli już dziś rozpoczniesz proces zakładania i promowania wizytówki w Google Maps, pomożesz im do siebie dotrzeć. A jak wiadomo, im więcej Klientów do Ciebie trafi, tym większe zyski zaczniesz notować.

Wyjdź naprzeciw potrzebom użytkownika. Daj mu się zauważyć!

Dziś prawie każdy ma w kieszeni mobilne urządzenie z połączeniem internetowym i korzysta z dostępu do sieci – nie tylko dlatego, że jest o wiele tańszy niż jeszcze kilka lat temu, ale powoli staje się niezbędny. Użytkownik chce szybko wyszukać interesujące go informacje, kiedy akurat ma chwilę czasu: w komunikacji miejskiej, w przerwie w pracy. Zwykle poszukiwania rozpoczyna on od wyszukiwarki Google, a jeśli chce znaleźć sklep lub punkt usługowy jak najbliżej miejsca, w którym się aktualnie znajduje, sięga do map. Warto wspomnieć, że korzystanie z aplikacji jest całkowicie darmowe, zarówno dla przeciętnego internauty, jak i dla Ciebie, jako właściciela firmy. Dlaczego więc nie zaistnieć w kolejnym miejscu sieci Web? Dobrym uzasadnieniem jest tutaj fakt, że w ten sposób można pozyskać o wiele więcej potencjalnych Klientów. Odbiorca z łatwością wyszuka Twoje przedsiębiorstwo, sprawdzi godziny otwarcia, opinie oraz wyznaczy najbardziej dogodną dla siebie trasę dojazdu. Dołączony do wizytówki numer telefonu pozwoli zainteresowanym na bezpośredni kontakt. Dzięki Twojej obecności w Google Maps Klient nie musi już wertować podstron na Twojej witrynie w poszukiwaniu danych firmy, przepisywać numeru telefonu, wprowadzać go na swoim urządzeniu. Wszystko jest dostępne za jednym kliknięciem. Zanim jednak umieścisz wizytówkę na mapie Google, dobrze przemyśl jej zawartość. Często modyfikowane profile mogą bowiem osiągać niższe pozycje, niż te, które się nie zmieniały. Przekazanie odbiorcom rzeczowych informacji sprawi, że roboty wyszukiwarki lepiej ocenią Twoją firmę.

Nowy numer!

Zapraszamy do nas

Zgłoś news
POSŁUCHAJ
WIDEO