BIZNES
Pozycjonowanie małego sklepu internetowego – poradnik
Prowadzenie sklepu internetowego to popularny i skuteczny sposób na biznes. Jeżeli jednak chcesz generować sprzedaż, musisz sprawić, aby Twój serwis był widoczny w Internecie. W takiej sytuacji z pomocą przychodzi pozycjonowanie (SEO). To strategia marketingowa, dzięki której witryna wyświetla się w wyszukiwarce na wysokiej pozycji.
Jak pozycjonować mały sklep internetowy?
Przede wszystkim należy ustalić, co dokładnie kryje się pod pojęciem „mały sklep internetowy”. Najczęściej w ten sposób określa się serwisy, które dysponują asortymentem mniejszym niż konkurencja i przy okazji nie są szczególnie popularne. Może być to więc nowy biznes, dopiero rozwijający swoje skrzydła w sieci.
Każdy sklep internetowy może być pozycjonowany – nawet ten, który dysponuje niewielkim asortymentem a działa w konkurencyjnej branży. Musisz jednak wiedzieć, że w kontekście tej strategii ważna jest cierpliwość. Najczęściej efekty pozycjonowania są widoczne po około 3-6 miesiącach. Gdy mamy do czynienia z małym sklepem, duży wpływ na pojawienie się wyników SEO ma dostępny budżet. Oczywiście im większy, tym lepiej, natomiast warto znaleźć złoty środek, który pozwoli na efektywne pozycjonowanie, przynoszące wzrosty w skali kilku miesięcy. W ten sposób rozpocznie się budowanie ruchu organicznego – ten następnie może prowadzić do konwersji, o ile polityka cenowa w e-commerce jest korzystna dla potencjalnego klienta.
Pozycjonowanie małego sklepu internetowego wymaga realizacji zadań z zakresu optymalizacji witryny, pozyskiwania linków oraz tworzenia treści. Wszystkie te elementy łącznie składają się na strategię i nie mogą być pominięte. W przeciwnym wypadku osiągnięcie satysfakcjonujących wyników będzie wręcz niemożliwe.
Frazy kluczowe do małego sklepu internetowego
Frazy kluczowe to wyrażenia wyszukiwane przez użytkowników w Google. Ważne jest pozycjonowanie sklepu w taki sposób, aby serwis był widoczny na dokładnie takie sformułowania. Oczywiście nie wszystkie słowa są popularne – niektóre wyróżniają się niższym poziomem popytu, a inne większym. I właśnie na ten aspekt warto zwrócić szczególną uwagę. Jeżeli jakaś fraza kluczowa jest często wyszukiwana, zdobycie wysokiej pozycji sprawi, że generowany ruch w sklepie będzie wysoki. Jednak takie wyrażenia są obarczone konkurencją. Sformułowań z bardzo dużym popytem jest mniej, niż tych, które są rzadziej wyszukiwane. I to właśnie w tych mniej popularnych frazach możesz szukać potencjału jako właściciel małego sklepu internetowego.
Słowa o niskim popycie są mniej konkurencyjne. Oznacza to, że realizacja strategii dla takich sformułowań przyniesie efekty szybciej, niż SEO dla fraz najbardziej popularnych. Jeżeli Twój serwis jest mały – nie posiada linkowania zewnętrznego takiego jak konkurencja oraz charakteryzuje się niewielką liczbą opublikowanych treści – skup się na frazach kluczowych typu long-tail (długi ogon). To właśnie wcześniej wspomniane mniej popularne wyrażenia, zwykle składające się z kilku słow. Są konkretne, mniej popularne, ale jednocześnie co jakiś czas wyszukiwane przez odbiorców. Jeżeli Twój sklep będzie widoczny na wiele takich fraz, zbudujesz wartościowy ruch.
Czy mały sklep internetowy może rywalizować z silną konkurencją?
Pozycjonowanie małego sklepu to strategia długoterminowa, która z czasem pozwala witrynie na zwiększanie nie tylko ruchu, ale w sprzyjających warunkach także konwersji. W ten sposób biznes zaczyna się rozwijać. Gdy strategia SEO jest skuteczna, wymaga aktualizacji – odpowiednio zaopiekowane frazy kluczowe znajdujące się na wysokiej pozycji można „zastąpić” kolejnym zestawem słów. Wówczas systematycznie zwiększa się widoczność. Takie rozwiązanie pozwala z czasem nawiązać realną i skuteczną rywalizację z teoretycznie „większą” lub „silniejszą” konkurencją. Na dodatek wyniki uzyskane przy pomocy pozycjonowania są stabilne i długotrwałe, co pozytywnie przemawia za wartością tej strategii marketingowej. Jeżeli prowadzisz własny e-commerce, wdrożenie SEO może być sposobem na rozwój biznesu online.