Słuchaj nas: Kielce 107,9 FM | Busko-Zdrój 91,8 FM | Święty Krzyż 91,3 | Włoszczowa 94,4
Szukaj Facebook Twitter Youtube
Radio eM

BIZNES

Otwierasz lokal gastronomiczny? Zadbaj o skuteczną promocję. Materiał partnera

czwartek, 16 maja 2019 15:50 / Autor: Beata Kwieczko
Otwierasz lokal gastronomiczny? Zadbaj o skuteczną promocję. Materiał partnera
Otwierasz lokal gastronomiczny? Zadbaj o skuteczną promocję. Materiał partnera
Beata Kwieczko
Beata Kwieczko

Prowadzenie lokalu gastronomicznego to jeden z tych rodzajów aktywności gospodarczej, który potrafi dostarczyć szczególnej satysfakcji, zwłaszcza, jeśli uda nam się stworzyć miejsce wyjątkowe, do którego przywiąże się stałe grono klientów. To jednak jednocześnie przedsięwzięcie niełatwe, wymagające dobrej organizacji i nieustannego dbania o szereg aspektów funkcjonowania takiego miejsca. Także promocja jest zadaniem, któremu cały czas trzeba poświęcać odpowiednio dużo uwagi. 

Spraw, byś naprawdę miał co promować

O ile nie jest to budka z odgrzewanymi zapiekankami, od których nikt nie oczekuje wiele, to prowadząc lokal trzeba mieć na uwadze to, że weryfikacja jakości realizowanej oferty jest bardzo bezpośrednia. Począwszy od tego, że nie ujdzie niczyjej uwadze niezadowalający smak i niska jakość serwowanych dań i napojów, poprzez to, że w pamięci zapadnie każdemu z gości niedostateczny poziom obsługi, a skończywszy na tym, że wszelki nieporządek i brud, nawet w miejscach teoretycznie bez znaczenia, rzuca się w oczy. To nie jest prosty produkt, który wrzuca się do koszyka i nigdy nie analizuje wnikliwie jego wad i zalet.

Druga istotna kwestia to to, że - jakkolwiek jego jakość ma kluczowe znaczenie - to tak naprawdę nie jedzenie jest tym, po co przychodzą klienci lokalu – znajdą je przecież także w osiedlowym sklepie czy markecie. Trzeba zatem dobrze zastanowić się nad charakterem, jaki ma mieć to miejsce i kogo, oraz czym powinno przyciągać w pierwszej kolejności. Wyróżnienie się spośród wszystkich innych lokali w okolicy jest bardzo ważne, jednocześnie należy zadbać o to, by ta wyrazistość nie niosła ze sobą ryzyka wykluczenia zbyt wielu grup docelowych. Warto dążyć do tego, by stworzyć miejsce, w którym po prostu się bywa dla niego samego, a nie tylko dla zaspokajania głodu czy pragnienia. 

Nie przeocz żadnego kanału komunikacji

W tej dziedzinie, dużo bardziej niż w przypadku wielu innych rodzajów działalności, należy zadbać o sprawną komunikację z klientami. Ogromną rolę odgrywa dzisiaj Internet, nie wystarczy jednak sama obecność w nim poprzez stronę internetową, na Google Maps, czy profil na portalu społecznościowym. Jeśli uda nam się przyciągnąć wielu gości, duża część z nich będzie wyrażała nasz temat swoje opinie, zarówno pozytywne, jak i negatywne – na jedne i drugie warto niekiedy odpowiadać, zwracając uwagę na sposób, w jaki to robimy, bo wszelkie awantury potrafią roznosić się po Sieci lotem błyskawicy. Ponadto niezbędna jest wyczerpująca informacja na temat oferty dla tych, którzy nie wybierają spontanicznie miejsc, w których się stołują. Warto organizować wszelkiego rodzaju promocje, konkursy, wydarzenia zwracające uwagę obserwujących nas osób. 

Zająwszy się promocją w mediach i Internetem, nie można zaniedbać także przestrzeni publicznej. Do typowych akcesoriów towarzyszących lokalom gastronomicznym należą potykacze reklamowe, jakie dostarcza np. firma Display Expo. Gdy jednak stawiamy je w pasie drogi (np. na chodniku), potrzebne będzie zezwolenie jej zarządcy. Jeśli nie jesteśmy zlokalizowani przy jednej z głównych ulic w okolicy, przydadzą się jeszcze tablice z drogowskazem.

Nowy numer!

Zapraszamy do nas

Zgłoś news
POSŁUCHAJ
WIDEO