Słuchaj nas: Kielce 107,9 FM | Busko-Zdrój 91,8 FM | Święty Krzyż 91,3 | Włoszczowa 94,4
Szukaj Facebook Twitter Youtube
Radio eM

REGION

Uwaga na fałszywe promocje – ostrzegają policjanci i rzecznik konsumentów

piątek, 24 listopada 2023 12:57 / Autor: Aleksandra Rękas
Uwaga na fałszywe promocje – ostrzegają policjanci i rzecznik konsumentów
Uwaga na fałszywe promocje – ostrzegają policjanci i rzecznik konsumentów
Aleksandra Rękas
Aleksandra Rękas

Black Friday określany jest czasem największych w roku wyprzedaży. Uważajmy jednak, by nie stał się czasem ogromnych strat, mogą się o to bowiem postarać… oszuści.

Specjalne wskazówki na ten czas przygotowali policjanci z Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości.

- Szczególną uwagę zwracajmy na to, czy cena towaru nie wydaje się zbyt atrakcyjna - oszuści często kuszą kupujących bardzo niską ceną, pamiętajmy, że sklep internetowy jak każda inna firma, musi posiadać adres i dane rejestracyjne – np. numery NIP i REGON. Powinien być też zamieszczony nr KRS (Krajowy Rejestr Sądowy), który można zweryfikować online – informuje zespół prasowy CBŚP.

Wybór sklepu zawsze poprzedźmy sprawdzeniem opinii, zweryfikujmy też adres strony i to, czy oferuje formę płatności za pobraniem.

- Dokonując płatności za zakupy nie korzystajmy z linków otrzymanych od niepewnych, nieznanych platform. Dokładnie sprawdzajmy wiadomości, jakie otrzymujemy w toku płatności mobilnych i czytajmy na co wyrażamy zgodę, i jaki przelew potwierdzamy – przekazują policjanci.

Jak zauważa Dariusz Pyk, Miejski Rzecznik Konsumentów, hucznie ogłaszane promocje niekiedy mają niewiele wspólnego z rzeczywistością. Bo bywa i tak, że sprzedawcy, jakiś czas przed Black Friday podnoszą ceny, by później je szumnie obniżać.

- Może okazać się, że kupiliśmy towar w takiej samej cenie, jak po okresie rzekomej wyprzedaży. Nie ulegajmy zbiorowemu szału zakupowemu, zróbmy sobie konkretną listę potrzebnych artykułów i jej się trzymajmy – radzi Dariusz Pyk.

Gdy minie już czas obniżek, wiele skarg i wniosków spływa właśnie do Miejskiego Rzecznika Konsumentów. Okazuje się bowiem, że niektórzy sprzedawcy nieuczciwie podchodzą na przykład do kwestii internetowej sprzedaży. Pamiętajmy - gdy zawieramy transakcję przez Internet, zawsze mamy prawo do zwrotu produktu, w ciągu czternastu dni.

Nowy numer!

Zapraszamy do nas

Zgłoś news
POSŁUCHAJ
WIDEO