REGION
Telefoniczna Informacja Pacjenta teraz czynna przez całą dobę


Przez 24 godziny, siedem dni w tygodniu działa Telefoniczna Informacja Pacjenta, gdzie można uzyskać poradę medyczną w razie choroby w nocy oraz dni wolne od pracy. Infolinia NFZ i Rzecznika Praw Pacjenta oferuje również czat oraz rozmowy w języku migowym. Połączenie z numerem infolinii 800 190 590 w całej Polsce jest bezpłatne.
Telefoniczna Informacja Pacjenta działa od listopada minionego roku, jednak w ostatnich dniach NFZ wprowadził zmiany dotyczące jej funkcjonowania. – Najważniejszą zmianą jest to, że infolinia funkcjonuje siedem dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Pod numerem telefonu 800 190 590 można uzyskać wszelkie informacje dotyczące pracy placówek związanych z NFZ. Pacjent dowie się m.in. gdzie najszybciej znajdzie pomoc medyczną, jak otrzymać kartę EKUZ czy jakich formalności dopełnić, aby skorzystać z leczenia uzdrowiskowego. Konsultanci podpowiedzą również gdzie znaleźć pomoc medyczną w nagłej potrzebie także w nocy i w dni wolne od pracy – tłumaczy Beata Szczepanek, rzecznik świętokrzyskiego oddziału wojewódzkiego NFZ. – Z konsultantami można rozmawiać także w języku angielskim oraz za pomocą video czatu w języku migowym – uzupełnia rzecznik.
Pod numerem telefonu 800 190 590 dyżur pełnią nie tylko konsultanci NFZ, ale też przedstawiciele rzecznika praw konsumenta, którzy są dostępni dla pacjentów do godziny 18.00.








