Słuchaj nas: Kielce 107,9 FM | Busko-Zdrój 91,8 FM | Święty Krzyż 91,3 | Włoszczowa 94,4
Szukaj Facebook Twitter Youtube
Radio eM

REGION

Rząd wskazał listę obowiązkowych zadań dla urzędów Jak zmieni to ich funkcjonowanie?

środa, 22 kwietnia 2020 10:40 / Autor: Michał Łosiak
Rząd wskazał listę obowiązkowych zadań dla urzędów Jak zmieni to ich funkcjonowanie?
Rząd wskazał listę obowiązkowych zadań dla urzędów Jak zmieni to ich funkcjonowanie?
Michał Łosiak
Michał Łosiak

Rejestracja w Urzędzie Stanu Cywilnego, pomoc społeczna, czy wydawanie praw jazdy – to niektóre z obowiązkowych zadań urzędów wskazanych przez rząd. W środę weszły w życie nowe przepisy wprowadzające niezbędny zakres ich funkcjonowania.

W swoim rozporządzeniu rząd doprecyzował zakres zadań podstawowych, którą musze być wykonywane w okresie trwania pandemii koronawirusa. Wśród nich jest rejestracja w Urzędzie Stanu Cywilnego, ewidencja ludności i dowodów osobistych, pomoc społeczna, świadczenie usług komunalnych, wydawanie praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i innych dokumentów komunikacyjnych, a także sprawy związane z decyzjami o warunkach zabudowy, pozwoleniu na budowę, czy ochroną środowiska.

Czy wprowadzone przepisy zmieniły funkcjonowanie urzędów? Okazuje się, że w znacznej mierze pracują one jak do tej pory. – Większość tych spraw i tak realizowaliśmy podczas epidemii, oczywiście pozostając w trybie zamkniętym, niedostępnym dla mieszkańców w formie osobistej. Jedyną zmianą, która zaszła na skutek rozporządzenia jest ta, że wznowiliśmy wydawanie decyzji dotyczących administracji architektoniczno-budowlanej i ochrony środowiska – tłumaczy rzecznik prezydenta Kielc, Tomasz Porębski i dodaje, że wszelkie sprawy w Urzędzie Miasta Kielce należy załatwiać przez internet lub telefonicznie.

WYKAZ TELEFONÓW W URZĘDZIE MIASTA KIELCE

Większych zmian nie ma również w Urzędzie Miasta i Gminy Busko-Zdrój. Jak podkreśla Michał Marański, zastępca burmistrza, nowe przepisy nie wpłynęły w żaden sposób na funkcjonowanie jednostki. – Te zadania, które są w rozporządzeniu i tak wykonywaliśmy. Nie zamknęliśmy się przed mieszkańcami w okresie pandemii. Cały czas mamy specjalne pomieszczenie, gdzie interesanci mogą przyjść i złożyć dokumenty. Możliwy jest również kontakt telefoniczny i załatwienie sprawy drogą internetową do czego szczególnie zachęcamy – informuje.

Nowy numer!

Zapraszamy do nas

Zgłoś news
POSŁUCHAJ
WIDEO