Słuchaj nas: Kielce 107,9 FM | Busko-Zdrój 91,8 FM | Święty Krzyż 91,3 | Włoszczowa 94,4
Szukaj Facebook Twitter Youtube
Radio eM

REGION

Nowa usługa od NFZ. Teleporada również w nocy oraz niedzielę i święta

środa, 26 maja 2021 14:20 / Autor: Magdalena Nowak
Nowa usługa od NFZ. Teleporada również w nocy oraz niedzielę i święta
Nowa usługa od NFZ. Teleporada również w nocy oraz niedzielę i święta
Magdalena Nowak
Magdalena Nowak

Narodowy Funduszu Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu. Dzwoniąc pod bezpłatny numer – 800 137 200 –  pacjenci otrzymają niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych, w weekendy oraz święta. Z platformy mogą korzystać również osoby niesłyszące. Porady udzielane są w kilku językach.

– Ma to byś zastrzyk, który wspomoże nocną i świąteczną pomoc medyczną, bo ta oczywiście nie przestaje działać. Nowa platforma jest miejscem pierwszego kontaktu dla pacjenta w sytuacji nagłego zachorowania lub konieczności wystawienia np. e-recepty, gdy poradnie POZ już zakończyły pracę oraz w weekendy i święta. Porad medycznych udzielają profesjonalni medycy – pielęgniarki lub położne oraz lekarze – mówi Beata Szczepanek, rzecznik świętokrzyskiego oddziału NFZ.

– Pomoc będzie kilkuetapowa, telefon odbierze pielęgniarka lub położna, która przeprowadzi wstępny wywiad i w tym momencie już może nam zostać udzielona porada, bądź zostaniemy przełączeni do lekarza. Lekarz pogłębi wywiad, udzieli porady telefonicznej, przepisze e-recptę, e-skieorwanie bądź e-zwolnienie, natomiast jeżeli uzna, że pacjent powinien mieć wizytę bezpośrednią, to pokieruje go tam, gdzie znajduje się w pobliżu punkt nocnej i świątecznej opieki medycznej – dodaje rzecznik.

Telefony od pacjentów odbierane są od poniedziałku do piątku, w godzinach od 18.00 do 8.00 rano kolejnego dnia, czyli po godzinach pracy poradni POZ. Platforma działa również całodobowo w sobotę, niedzielę i święta. Obsługuje połączenia w języku polskim oraz w: angielskim, rosyjskim i ukraińskim.

Ze zdalnej konsultacji z pielęgniarką, położną lub lekarzem mogą korzystać także pacjenci niesłyszący. Specjalnie z myślą o nich, teleplatforma oferuje udzielanie porad przez specjalny wideoczat. Komunikacja odbywa się w języku migowym, przy wsparciu tłumacza Polskiego Języka Migowego. 

Nowy numer!

Zapraszamy do nas

Zgłoś news
POSŁUCHAJ
WIDEO