REGION
Czy wizyta u lekarza specjalisty w czasie pandemii jest możliwa?
Walka z rozprzestrzeniającym się koronawirusem doprowadziła do zamknięcia wielu gabinetów lekarskich. Pomimo, że mnóstwo osób narzeka na brak możliwości wizyty u specjalistów, to w naszym województwie w porównaniu do innych regionów cały czas pomoc można uzyskać w wielu przychodniach. Porady w większości przypadków udzielane są przez telefon.
W dobie epidemii porady w Podstawowej Opiece Zdrowotnej jak i w Ambulatoryjnej Opiece Specjalistycznej są udzielne przede wszystkim w formie telefonicznej. – Nie oznacza to, że jeśli pacjent będzie potrzebował bezpośredniej pomocy, to jej nie uzyska. Jeśli ktoś musi się skontaktować ze swoim lekarzem specjalistą, powinien najpierw wykonać telefon i skonsultować, czy bezpośrednia wizyta jest konieczna. Jeśli nasz lekarz nie prowadzi porad, oczywiście możemy dzwonić do innych przychodni – wyjaśnia Beata Szczepanek, rzecznik świętokrzyskiego oddziału NFZ.
– Jeśli już wizyta jest konieczna, pacjent zostaje umówiony na konkretną godzinę, tak aby zminimalizować jego kontakt z innymi chorymi. Tutaj jednak musimy zaapelować: jeśli nie musicie państwo, ograniczcie wizyty u specjalistów, powinny odbywać się one tylko w przypadku zagrożenia zdrowia. Przypominamy również, że zwolnienie lekarskie czy recepty może wystawić lekarz POZ – uzupełnia Beata Szczepanek.
Na stronie nfz-kielce.pl dostępna jest pełna lista placówek, które zawiesiły działalność (http://www.nfz-kielce.pl/dla-pacjenta/informacja-o-poradniach-aos-i-poz-ktore-zawiesily-dzialalnosc/), a także lista czynnych poradni stomatologicznych (http://www.nfz-kielce.pl/dla-pacjenta/informacja-o-czynnych-poradniach-stomatologicznych-stm/).