MIASTO
Remont drogi S7 - od Jędrzejowa do granicy województwa


Dzisiaj została podpisana umowa na budowę drogi ekspresowej S7od Jędrzejowa do granicy województwa świętokrzyskiego.
Rozpoczyna się budowa kolejnego 20-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S7 od Jędrzejowa do granicy województwa świętokrzyskiego. Dzisiaj w siedzibie kieleckiego Oddziału GDDKiA podpisana została umowa z Wykonawcą inwestycji. Zakończenie prac budowlanych planowane jest w pierwszej połowie 2017 roku.
Dzięki nowej drodze ekspresowej znacznie skróci się czas podróżowania między Warszawą, a Krakowem. Dwujezdniowa droga ekspresowa z bezkolizyjnymi rozwiązaniami komunikacyjnymi typu węzły i wiadukty oznacza poprawę bezpieczeństwa drogowego i komfortu jazdy.
W ramach inwestycji powstanie nowy dwujezdniowy odcinek drogi ekspresowej S7 o długości 20 kilometrów z czterema węzłami w Jędrzejowie, Łączynie, Mierzawie i Wodzisławiu. Nowa droga z 4-kilometrową obwodnicą Wodzisławia będzie biegła w przeważającej części po śladzie już istniejącej trasy. W ramach inwestycji zaplanowano ponad trzydzieści obiektów inżynierskich typu mosty, wiadukty, przejścia dla pieszych i przejścia dla zwierząt oraz drogi dojazdowe zapewniające komunikację lokalną.
Dane ogólne
Klasa drogi – S (ekspresowa)
Długość odcinka drogi ekspresowej – 19,932 km
Przekrój – 2 x 2 (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu)
Kategoria ruchu i obciążenie – KR6, 115 KN/oś
Szerokość jezdni - 10 m (dwa pasy ruchu po 3,5 m, pas awaryjny 2,5 m, opaska wewnętrzna 0,5 m)
Łączna długość dróg dojazdowych – około 40 km
Liczba obiektów inżynierskich – 35 (6 mostów, 9 wiaduktów, 2 kładki dla pieszych, 1 podziemne przejście dla pieszych, 2 przejścia dla zwierząt dużych, 12 przepustów dla zwierząt małych, 3 przejazdy gospodarcze pod drogą ekspresową)
Długość ekranów akustycznych – 1,6 km
Liczba węzłów drogowych - 4 (Jędrzejów Wschód, Jędrzejów Południe w Łączynie, Mierzawa, Wodzisław)
Zaplanowane Miejsca Obsługi Podróżnych – 2 (w Potoku Małym po wschodniej stronie S7 i w Klemencicach po zachodniej stronie S7)
Inwestor – Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Kielcach
Wykonawca – Konsorcjum: Lider Budimex S.A., Partner Ferrovial Agroman S.A.
Projektant - WBP Zabrze Sp. z o.o.
Nadzór - Promost Consulting Sp. z o.o.
Wartość robót budowlanych – 348,6 mln złotych
Czas realizacji kontraktu 22 miesiące od daty podpisania umowy z doliczeniem trzech 3-miesięcznych okresów zimowych (planowane zakończenie inwestycji I połowa 2017 roku)
Inwestycja przewidziana jest do współfinansowania przez Unię Europejską w latach 2014 -2020




![[WIDEO] Czterolatek sam na rowerze. Zauważyli go policjanci](/media/k2/items/cache/612ffdc7f9a3268221d6c3f34b7d4d98_L.jpg)



