MIASTO
Reklamy tylko za zgodą
Umieszczanie reklam przy drogach krajowych należy uzgadniać, a w niektórych przypadkach jest ono całkowicie zabronione – przypomina Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad i wysyła pracowników do skontrolowania sprawy w terenie.
- Nie dopuszcza się umieszczania reklam w odległości mniejszej, niż 10 metrów od krawędzi drogi krajowej w terenie zabudowanym oraz 25 metrów w terenie niezabudowanym. Poza tym staramy sie nie dopuszczać do umieszczania reklam w samym pasie drogowym - wyjaśnia Małgorzata Pawelec, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Jeśli zaś chodzi o reklamy umieszczane dalej, niż we wskazanych wcześniej odległościach, to wymagają one uzgodnienia z zarządcą drogi - dodaje.
Przepisy reguluje Ustawa o Drogach Publicznych z 1985 roku. Jak podkreśla Małgorzata Pawelec, kluczowe w niej są kwestie związane z zapewnieniem bezpieczeństwa w ruchu drogowym.



![Hyde Park - drogi czy ścieżki rowerowe? [ CZĘŚĆ 2] „Lustrami tam załatajcie”](/media/k2/items/cache/99982963aa33f0bf9a2e1db2793d3a7d_XS.jpg)

![[FOTO] Z ekspertami o bezpieczeństwie w Kielcach](/media/k2/items/cache/741a3aa78bad7959e7a9b3c3fca582e0_XS.jpg)