Słuchaj nas: Kielce 107,9 FM | Busko-Zdrój 91,8 FM | Święty Krzyż 91,3 | Włoszczowa 94,4
Szukaj Facebook Twitter Youtube
Radio eM

MIASTO

Nasz Hyde Park: Parking przy Dworcu PKP mniejszy o połowę? Prezentujemy Wasze opinie

poniedziałek, 31 marca 2025 11:41 / Autor: Michał Kita
Nasz Hyde Park: Parking przy Dworcu PKP mniejszy o połowę? Prezentujemy Wasze opinie
fot. Piotr Michalec
Nasz Hyde Park: Parking przy Dworcu PKP mniejszy o połowę? Prezentujemy Wasze opinie
fot. Piotr Michalec
Michał Kita
Michał Kita

Sprzed dworca kolejowego w Kielcach zniknie 29 miejsc parkingowych – to niemal połowa wszystkich dostępnych. Jak już informowaliśmy, w ich miejsce powstaną m.in. ścieżka rowerowa oraz postój dla jednośladów. Inwestycja budzi skrajnie negatywne opinie mieszkańców.

Pod naszym ostatnim artykułem na ten temat, w mediach społecznościowych pojawiło się mnóstwo komentarzy, w przytłaczającej większości negatywnie oceniających planowaną inwestycję. Poniżej prezentujemy niektóre z nich (pisownia oryginalna).

Krzysztof Kiss – artysta estradowy

Cha, cha, cha, należy polikwidować wszystkie parkingi, a za chodzenie po chodnikach pobierać opłaty, dlatego trzeba koniecznie porobić strefy płatnego chodzenia, szczególnie w centrum, a później i na peryferiach miasta!

Marzena Madetko-Słowik

Od wielu lat na dworzec kolejowy można wygodnie dostać się jedynie samochodem. Na placu przed dworcem nie ma ani drogi dla rowerów, ani wygodnych przejść dla pieszych doprowadzających do pobliskich przystanków autobusowych, ani na ul Czarnowska. Na placu Niepodległości panuje komunikacyjny chaos, a brukowana nawierzchnia sprawia wiele trudności nie tylko osobom z niepełnosprawnościami, ale też pasażerom z większym bagażem, seniorom, rodzicom z dziećmi w wózkach i tak dalej i tak dalej....

Bardzo się cieszę, że w końcu będzie można wyjść z dworca i dojść bezpiecznie na przystanek po przejściach z płaskich płyt, oraz że będzie można w okolice poczty głównej przyjechać rowerem. Odseparowanie ruchu rowerowego od przestrzeni dla pieszych posłuży wszystkim linia nr zwiększając bezpieczeństwo pieszych, rowerzystów oraz zmotoryzowanych. Przy tym dworcowa wiata rowerowa często jest zapełniona, co świadczy o tym, że jest potrzeba budowy tam drogi rowerowej.

Piotr Różalski

Cóż, Kielce jako miasto nie mają spójnej polityki transportowej. Ba, województwo nie potrafi zorganizować spójnego planu transportowego, choćby dla głównych ośrodków miejskich województwa. Los na loterii wygrali Ci, co mają dostęp do torów kolejowych. I tu cyk... drodzy kielczanie: władza utrudni Wam choćby dojazd do pociągu..., a może riksze dostaniemy, może lektyki? Nie mówię "nie" zmianom. Ale gdy chcemy coś zmieniać, to twórzmy alternatywę i motywujmy, a nie uprzykrzajmy życie ludziom. Pozdrawiam i wiele rozmysłu i mądrych decyzji dla władzy życzę.

Patrycja Prusicka Dęs

Kolejny bezsensowny pomysł. Najpierw parkingi w rynku, teraz te przy dworcu. Wygląda to tak, jakby Kielce nie chciały turystów, a mieszkańcom utrudniały coraz bardziej normalne funkcjonowanie. Oj, coraz gorzej się dzieje w Kielcach, a to dopiero początek. Szkoda, bo Kielce mają potencjał, którego nie potrafią wykorzystać, a wręcz same go gaszą.

 

W kolejnych dniach będziemy publikować kolejne komentarze dotyczące nowej infrastruktury w pobliżu dworca kolejowego.

Przypomnijmy, że zmiany na Placu Niepodległości przy dworcu PKP są efektem realizacji projektu rozbudowy infrastruktury niskoemisyjnej, obejmującego budowę nowych ścieżek rowerowych w mieście.

W bezpośrednim sąsiedztwie dworca ścieżka rowerowa przebiegać będzie za wiatami przystankowymi przy ulicy Żelaznej, co spowoduje zmniejszenie liczby miejsc postojowych dla samochodów. Dotychczas na Placu Niepodległości znajdowało się 57 miejsc parkingowych.

Przedsięwzięcie obejmuje budowę ponad 2,5 km dróg dla rowerów, chodników oraz m.in. Miejsca Obsługi Rowerzystów, parkingów bike&ride (miejsc wyposażonych w stojaki i wiaty rowerowe, umożliwiających bezpieczne pozostawienie roweru i kontynuowanie podróży innym środkiem transportu, np. komunikacją miejską – przyp. red.), systemu zliczającego rowerzystów oraz energooszczędnego oświetlenia.

Nowa infrastruktura powstanie wzdłuż al. Szajnowicza-Iwanowa oraz ulic Żelaznej, Gosiewskiego i Zagnańskiej.

Miejski Zarząd Dróg wybrał już wykonawcę robót budowlanych. Przedsięwzięcie, warte ponad 12 mln złotych, zrealizuje firma Budynk sp. z o.o. z gminy Chęciny. Prace budowlane mają zakończyć się pod koniec maja 2026 roku.

Wesprzyj nas!
Nowy numer!

Zapraszamy do nas

Zgłoś news
POSŁUCHAJ
WIDEO