MIASTO
Jesienią kampania informacyjna dot. uchwały krajobrazowej
Podjęta rok temu uchwała krajobrazowa wciąż nie jest respektowana przez wielu przedsiębiorców – zaznaczali podczas dzisiejszej (20 kwietnia) sesji kieleccy radni. Władze miasta podkreślały, że w planach mają szeroką kampanię informacyjną.
Przypomnijmy, że póki co w urzędzie za nadzór nad banerami, szyldami i reklamami czuwa jedna osoba.
– Urzędnicy nie działają jak policja reklamowa. Nie chodzą po mieście i nie sprawdzają reklam, bo nie mają do tego uprawnień. Bazują jedynie na informacjach uzyskanych z zewnątrz. Kiedy otrzymujemy zgłoszenie o niezgodnej reklamie kierujemy sprawę do nadzoru budowlanego, bo to oni mają uprawnienia do kontroli. Dopiero wówczas mamy twarde dowody, które pozwalają na reakcję. Do tej pory podjęliśmy około pięćdziesięciu interwencji w tej sprawie. W ich wyniku większość niezgodnych z uchwałą reklam zostało zdjętych. Myślę, że wieszanie nowych reklam niezgodnych z przepisami wynika z niewiedzy. Dopiero w tym roku w budżecie mamy zabezpieczone środki na wydanie obrazkowego przewodnika po wspomnianych zasadach – informuje Artur Hajdorowicz, dyrektor wydziału urbanistyki i architektury.
Szeroka kampania informacyjna ma rozpocząć się we wrześniu 2023 roku.