MIASTO
E-faktury w Urzędzie Miasta?
Koniec z papierowymi fakturami w Urzędzie Miasta Kielce? Kielecka radna chce wprowadzenia systemu do wystawiania faktur elektronicznych. Dziś w Ratuszu odbywa się to w formie tradycyjnej.
Ponad 250 faktur obsłużył w lutym kielecki Ratusz. W styczniu było to ponad trzysta dokumentów. Niestety, Urząd Miasta w stolicy województwa świętokrzyskiego wciąż nie posiada narzędzia do wystawiania faktur elektronicznych. Wszystko odbywa się drogą papierową, a urzędnicy wysyłają każdą wystawioną fakturę w formie tradycyjnie.
Zmian w tym zakresie chce kielecka radna, Katarzyna Zapała.
– Systemy faktur elektronicznych są standardem. To narzędzie, które znacznie ułatwia funkcjonowanie zarówno organizacjom wystawiającym, jak i otrzymującym takie dokumenty. Jeśli wdrożymy to rozwiązanie, nie musimy korzystać z papieru i usług pocztowych, a przesyłana na mail faktura jest lepiej zabezpieczona i łatwiej ją znaleźć. To dobry moment, aby taki system zaczął funkcjonować także w Urzędzie Miasta – tłumaczy radna Zapała.