REGION
Po miesiącach zdalnej nauki dzieci potrzebują reintegracji
W szkołach powiatu kieleckiego będą odbywać się zajęcia reintegracyjne. To wynik przeprowadzonych przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne ankiet, w których pytano uczniów o ich największe trudności po powrocie do szkół.
Wśród największych niedogodności uczniowie wskazali rozluźnienie relacji rówieśniczych, problemy z koncentracją, a w rezultacie obniżoną efektywność uczenia się.
- Zajęcia reintegracyjne prowadzone są w klasach i mają na celu wzmacnianie lub poprawę relacji koleżeńskich, komunikacji, rozwijanie umiejętności społecznych, pomoc w radzeniu sobie z trudnymi emocjami i sytuacjami oraz w rozwiązywaniu konfliktów. Ponadto realizowane będą także zajęcia służące rozwijaniu efektywnych metod uczenia się oraz kształtujące umiejętność konstruktywnego korzystania z nowoczesnych technologii - informuje Beata Osmólska-Kaleta, dyrektor Powiatowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Piekoszowie.
Oprócz zajęć dla uczniów, zaplanowane są też spotkania dla rodziców i nauczycieli ze specjalistami. Działania wspierające dla szkół prowadzą również poradnie w Bodzentynie i Chmielniku.
- W sumie to 23 zadania w terenie, które będą realizowane do końca roku kalendarzowego, po szczegółowych uzgodnieniach ze szkołami. Są to zajęcia i warsztaty reintegracyjne, spotkania z uczniami, nauczycielami, rodzicami, Punkty Konsultacyjne - informuje Katarzyna Przygodzka, p.o. Dyrektora Powiatowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Bodzentynie.
- Tematyka dotyczy między innymi tego, jak w dobie pandemii radzić sobie z emocjami i stresem, a także jak odbudować relacje w grupie rówieśniczej. Zajęcia są przeznaczone dla klas I-VIII szkół podstawowych - mówi Marta Nowak, dyrektor PPP-P w Chmielniku.