Słuchaj nas: Kielce 107,9 FM | Busko-Zdrój 91,8 FM | Święty Krzyż 91,3 | Włoszczowa 94,4
Szukaj Facebook Twitter Youtube
Radio eM

CIEKAWOSTKI

Trendy w marketingu na 2022 rok

wtorek, 15 lutego 2022 08:54 / Autor: Radio eM
Trendy w marketingu na 2022 rok
Trendy w marketingu na 2022 rok
Radio eM
Radio eM

Marketing cyfrowy to jeden z działów, który regularnie poddawany jest często dość dynamicznym zmianom. Wszystkie firmy czy marki, które chcą w dalszym ciągu z powodzeniem działać na rynku, muszą dokładać wszelkich starań, aby jak najlepiej zaplanować strategię marketingową z uwzględnieniem nieprzewidzianych sytuacji. Oczywiście nawet najlepsza strategia nie będzie skuteczna, jeżeli nie zostanie właściwie wdrożona. Jakie trendy panują w 2022 roku?

Video marketing

Choć video marketing większości jest dość dobrze znany, to jednak ze względu na rozwój technologii ta forma promocji ma zyskać na popularności nie tylko w 2022 roku, ale również i w nadchodzących latach. Już dziś w sieci funkcjonuje bardzo dużo kanałów zawierających ciekawe i różnorodne treści video, a według prognoz na najbliższe lata może pojawić się ich jeszcze więcej. Treści video, pod warunkiem, że są ciekawie stworzone, przyciągają zainteresowanie szerokiej grupy odbiorców - stąd nie powinno nikogo dziwić stale rosnące zainteresowanie marek TikTokiem. W 2021 roku TikTok wyprzedził Facebooka i stał się najczęściej pobieraną aplikacją społecznościową. 

Rok 2022 z założenia ma być czasem, w którym będzie się pojawiało bardzo dużo filmów w różnorodnych kampaniach marketingowych, nawet tych prowadzonych poprzez e-mail czy strony internetowe, gdzie do tej pory działania promocyjne skupiały się przede wszystkim na treści i grafice. Marki powinny zatem postawić na content marketing w formie wideo.

Facebook i inne media społecznościowe

Trendy na 2022 rok w marketingu niezmiennie obejmują wykorzystanie wszelkiego typu portali społecznościowych, przede wszystkim Facebooka i Instagrama (ze względu na ogromną liczbę użytkowników). Każdego dnia na całym świecie z mediów społecznościowych korzysta bardzo dużo ludzi, stały się one jednym z najlepszych miejsc do prowadzenia różnego rodzaju działań marketingowych. Szczególnie chętnie z tego typu kanałów korzystają marki zajmujące się sprzedażą internetową swoich produktów (choć nie jest to ściśle obowiązująca reguła).

Firmy wnętrzarskie z kolei coraz częściej stawiają na kampanie w obrębie Pinteresta, gdzie internauci i internautki mogą przeglądać wiele projektów i aranżacji. Mowa tu przede wszystkim o producentach mebli, armatury łazienkowej, stolarki okiennej i drzwiowej, producentach podłóg, materiałów budowlanych czy akcesoriów dekoracyjnych. Projektując wnętrza coraz chętniej korzystamy z VR i AR. Trend ten nie mniej istotny będzie również dla branży modowej.

Wirtualna (VR) i rozszerzona rzeczywistość (AR)

Zarówno w 2022 roku, jak i w nadchodzących latach dużą popularność w marketingu ma zyskać wirtualna oraz rozszerzona rzeczywistość. To może być prawdziwa rewolucja zmieniająca zupełnie kierunek marketingu.

Aby mieć pełen obraz tego, jaka rewolucja marketingowa jest jeszcze przed nami, warto znać choćby podstawowe różnice pomiędzy VR a AR. Wirtualna rzeczywistość (VR) tworzy generowaną komputerowo rzeczywistość, będącą fantastycznym światem ukazanym w trzech wymiarach. Wejście do świata VR możliwe jest wyłącznie poprzez zastosowanie specjalnych okularów. Ich użytkownik może być nie tylko obserwatorem. Ma również możliwość wejścia w interakcje z przedmiotami znajdującymi się w jego zasięgu. Natomiast rozszerzona rzeczywistość (AR) powstała w oparciu o aktualne ustawienia świata rzeczywistego.

Najprościej mówiąc, jest to połączenie świata realnego i fantastycznego. Tu nie ma potrzeby stosowania specjalnych okularów, a użytkownicy wchodzą w interakcje z wymiarem warstwowym przez telefon czy tablet. Firmy coraz częściej w działaniach marketingowych sięgają po AR oraz VR.

Rok dla influencerów

Specjaliści zajmujący się marketingiem zgodnie twierdzą, że rok 2022 będzie rokiem twórców. Według nich tzw. ''influencer marketing'' ma znacząco zyskać na popularności. Wszystko za sprawą TikToka, który bardzo szybko podbił światowy rynek, zaskarbiając sobie sympatię i wierną obserwację przez miliardy użytkowników na całym świecie. To z założenia ma zapewniać zwiększenie zasięgu nie tylko twórcom, ale również i markom, które przy pomocy najbardziej lubianych i cenionych influencerów chcą promować swoje produkty.

Digital marketing i medializacja

Już od wielu lat marketing przechodzi na digital. Dotyczy to zarówno firm wykorzystujących do sprzedaży narzędzia cyfrowe, jak i samych klientów, dla których są one naturalne i wygodne, z których przy wielu okazjach niezwykle chętnie korzystają. Digitalizacja niestety nie dla wszystkich przedsiębiorstw będzie równie korzystnym procesem. Firmy, którym nie uda się odpowiednio przygotować do digitalizacji w odpowiednim momencie, nie będą już miały kolejnej szansy na to, by tego dokonać.

Rok 2022 przyniesie ze sobą nie tylko digitalizację, ale również i medializację marketingu. Choć trend dopiero zaczyna cieszyć się zainteresowaniem, to wedle szacunków specjalistów już za kilka lat skuteczne działania marketingowe będą w stanie prowadzić wyłącznie te przedsiębiorstwa, które znajdą swój unikalny sposób na to, by stać się firmą medialną.

Rok 2022 może należeć do marek, które są w stanie umiejętnie wykorzystać posiadane przez siebie zasoby medialne. Jest to trend, który sprawdzi się nie tylko w przypadku dużych i znanych marek. To również szansa na rozwój dla marek dość młodych, które na rynku istnieją od niedawna lub jeszcze nie znalazły sposobu na zyskanie sobie szerokiego grona odbiorców ich produktów. Na medializacji skorzystają także marki niszowe, oferujące bardzo wąską specjalizację produktów i usług.

Rozmowa z klientem

Jednym z większych trendów w nadchodzących miesiącach będzie dialogizacja ukazująca, jak istotne znaczenie mają toczone pomiędzy markami rozmowy. Każda firma, która nie będzie w stanie rozmawiać z klientami i nie będzie w stanie odpowiednio odnieść się do swoich odbiorców, musi liczyć się ze znaczącą stratą zainteresowania płynącego z ich strony. Dialogizacja będzie się odnosiła przede wszystkim do działań marketingowych prowadzonych w social mediach, na blogach, przy pomocy newsletterów czy nawet botów, z którymi klienci mają zawsze kontakt przy wejściu na stronę internetową.

Śledząc uważnie trendy w marketingu na 2022 rok, firmy nabywają wiedzę o prowadzeniu skutecznych kampanii marketingowych, które nie tylko pomogą przyciągnąć nowych klientów, ale również pozwolą na utrzymanie zainteresowania tych, z którymi współpracują już od dłuższego czasu.

Reklama w telewizji

Reklama w telewizji to sposób na promocję marek, która od lat cieszy się niezmiennie dużą popularnością. Jednak trendy w reklamie telewizyjnej również idą za czasem. Obecnie na popularności zyskuje omnichannel storytelling, a wykorzystanie mass mediów często łączy się z działaniami w social mediach czy na odpowiednich landing page'ach. Wydawcy doskonalą możliwość trackowania ścieżki zakupowej i śledzenia poczynań odbiorców reklam, doskonaląc tym samym możliwości raportowania skuteczności kampanii. W 2022 roku budżety na reklamę wideo kładą nacisk przede wszystkim na platformy streamingowe. Mimo, że widzowie nie zauważają różnicy między reklamami kiedyś, a teraz, każdy dom mediowy obecnie inaczej planuje kampanie, niż robił to lata temu.

Nowy numer!

Zapraszamy do nas

Zgłoś news
POSŁUCHAJ
WIDEO