BIZNES
Świętokrzyskie coraz silniejszą marką


Urzędnicy podsumowują dotychczasową działalność Biura Regionalnego Województwa Świętokrzyskiego w Brukseli. W strukturach Domu Polski Wschodniej funkcjonuje ono od 2009 roku. Głównymi zadaniami biura jest reprezentowanie naszego regionu w Unii Europejskiej oraz budowanie jego dobrego wizerunku poprzez działania lobbingowe czy informacyjne.
Jak mówi Grzegorz Orawiec, dyrektor departamentu polityki regionalnej w urzędzie marszałkowskim, dzięki temu świętokrzyscy przedsiębiorcy nawiązali korzystne międzynarodowe kontakty. - Myślę, że możemy podać kilka dobrych przykładów. Organizowaliśmy wizyty zagranicznych firm w naszym regionie. Jedna z nich przy wsparciu biura w Brukseli odbyła się w tym roku w Sandomierzu. Podczas spotkania firmy rozpoczęły rozmowy w sprawie współpracy. Niektóre kontrakty już się zawiązały. Na przykład pińczowski Gomar podpisał kontrakt w sprawie eksportu swoich produktów do Algierii. Nasza woda Buskowianka będzie sprzedawana w Arabii Saudyjskiej. Rozmowy trwają także w sprawie świętokrzyskich jabłek – wylicza Grzegorz Orawiec.
W ramach promocji gospodarczej departament polityki regionalnej organizuje wyjazdy na międzynarodowe targi. Świętokrzyskie firmy prezentowały się na przykład w Astanie, Hanowerze i Szanghaju.








