SPORT
Kielce gotowe na przyjęcie tłumu kibiców
Osiem dni dzieli nas od rozpoczęcia drugiej pod względem ważności imprezy organizowanej przez UEFA, czyli młodzieżowych mistrzostw Europy do lat 21. Trzy mecze grupowe turnieju zostaną rozegrane w Kielcach. Emocji, nie tylko tych sportowych nie zabraknie.
Kielce na czas turnieju staną się drugim domem reprezentacji Anglii, która tutaj rozegra wszystkie trzy mecze pierwszej fazy. „Synowie Albionu” zamieszkają w hotelu Binkowski , a już od wtorku będą trenować na boisku przy ulicy Kusocińskiego. - Oficjalne powitanie kadry nastąpi tego dnia o 11.00. Chcemy, aby liczące nieco ponad trzysta miejsc trybuny zostały wypełnione przez kibiców. Anglicy będą mogli się tutaj czuć jak u siebie - mówi Katarzyna Telka, kierownik Referatu Sportu i Turystyki Urzędu Miasta w Kielcach.
Stolice Świętokrzyskiego przed pierwszym spotkaniem turnieju zaleje szwedzka fala. Chodzi oczywiście o kibiców reprezentacji „Trzech Koron”, która w Polsce będzie broniła mistrzowskiego tytułu zdobytego przed dwoma laty w Czechach. Według prognoz do Kielc w czwartek może dotrzeć ok. czterech tysięcy fanów ze Skandynawii. Dodatkowo w czasie EURO do Kielc przyjedzie grupa ok. 1000 Słowaków i 700 Anglików oraz wielu fanów reprezentacji Polski. - Liczba kibiców będzie większa od tej która może wejść na stadion. Jesteśmy gotowi na ich przyjęcie i mamy kilka propozycji jak zagospodarować ich czas - zapewnia prezydent Wojciech Lubawski. - Chcemy, aby to podczas tego święta piłkarskiego mieszkańcy naszego miasta zintegrowali się z kibicami z innych krajów. Dlatego podczas turnieju centrum będzie żyło. Na specjalnej scenie na Rynku będzie wiele występów artystycznych podczas dni szwedzkich, słowackich i polskich - tłumaczy Telka. 16 czerwca po spotkaniu Szwecja - Anglia (początek o 18.oo) będzie można pobawić się w rytmach takich zespołów jak ABBA czy Roxett, dwa dni później sceną zawładnie grupa wykonująca covery Beatlesów, w dniu spotkania Anglia - Słowacja nie zabraknie muzyki z kraju naszych południowych sąsiadów. - Chcemy, aby kibicom nasze miasto przypadło do gustu, żeby wyjechali stąd zadowoleni i chcieli wracać. Czujemy ciężar imprezy, ale wiemy, że to będzie wspaniały czas - przekonuje prezydent Kielc.
Przyjezdni w punktach informacyjnych, tym stałym na placu artystów oraz specjalnie przygotowanym na czas EURO będą mogli pobrać przewodniki oraz foldery informujące o walorach turystycznych miasta i regionu. - Kibice przyjeżdżają tu również pozwiedzać, więc my dla nich jesteśmy cały czas dostępni - przekonuje Telka. Dodatkowy punkt na trzy dni turniejowe otworzą sami Szwedzi, którym zostanie udostępniony plac przy dawnym budynku UJK przy ul. Leśnej. Fani „Trzech Koron” 16 czerwca planują również przemarsz z Rynku na Kolporter Arenę. Wobec ostatnich wydarzeń w Europie na polskim turnieju najważniejsza będzie kwestia bezpieczeństwa. - Wszystkie służby są w gotowości. Jesteśmy przygotowani na wszystkie scenariusze, ale wewnętrznie jestem przekonany, że do niczego złego nie dojdzie, to będzie wspaniałe święto - zapewnia Lubawski.
PLAN WYDARZEŃ NA CZAS EURO
16 czerwca
DZIEŃ SZWEDZKI – scena na Rynku godz. 20.30.
W programie: covery zespołu ABBA, rozmowy z ekspertami piłki nożnej, konkursy z nagrodami o tematyce Mistrzostw UEFA EURO U21 oraz koncert zespołu Roxanne – Roxette Cover Band.
17 czerwca
Scena na Rynku godz. 16.00 - Koncert laureatów ogólnopolskiej kategorii Super Scyzoryki, mobilna strefa kibica Euro Truck.
18 czerwca
DZIEŃ ANGIELSKI - scena na Rynku godz. 17.00. W programie: covery wykonawców i zespołów angielskich, rozmowy z ekspertami piłki nożnej, konkursy z nagrodami o tematyce Mistrzostw UEFA EURO U21, mobilna strefa kibica Euro Truck oraz koncert zespołu The Beatlmen.
19 czerwca
DZIEŃ SŁOWACKI - scena na Rynku godz. 20.30. W programie:, rozmowy z ekspertami piłki nożnej, konkursy z nagrodami o tematyce Mistrzostw UEFA EURO U21, występy Kieleckiego Teatru Tańca, koncert słowackiego zespołu RUSIN Čendeš Orchestra
22 czerwca
ŚWIĘTO PIŁKI NOŻNEJ POLSKA GOLA! - scena na Rynku godz. 18.00. W programie: animacja publiczności, konkursy z nagrodami o tematyce sportowej prowadzone w rytmie przebojów piłkarskich mistrzostw świata i Europy.