REGION
ZUS ostrzega przed fałszywymi mailami
Zakład Ubezpieczeń Społecznych ostrzega przed fałszywymi mailami. Niektórzy z klientów w ostatnich dniach otrzymali wiadomości elektroniczne z informacją m.in. o niedopłacie składek i konieczności uregulowania w ciągu 24 godzin. ZUS przypomina, że drogą mailową nie kieruje do swoich klientów informacji o rozliczeniach składkowych.
– Za pośrednictwem korespondencji elektronicznej klienci Zakładu nie otrzymują żadnych wezwań do zapłaty czy też informacji o nadpłatach. Jeśli więc, ktoś dostanie mail, z informacją, że ma zapłacić jakąś składkę czy posiada zaległości w ZUS, absolutnie nie powinien otwierać takiego załącznika. Usuńmy go, bo możemy stracić cenne dane z komputera lub zainfekować go – mówi Paweł Szkalej, rzecznik prasowy ZUS w Kielcach.
Drogą elektroniczną ZUS kontaktuje się jedynie z tymi klientami, którzy posiadają konto na portalu Platformy Usług Elektronicznych i wybrali taką właśnie formę kontaktu.
Fałszywa korespondencja jest wysyłana z adresu: alert@zus.pl. W sytuacji, w której ktokolwiek z klientów ZUS ma wątpliwości co do nadawcy otrzymanej korespondencji, może zgłosić się do najbliższej placówki Zakładu lub Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem: 22 560 16 00 lub adresem mailowym cot@zus.pl.