Słuchaj nas: Kielce 107,9 FM | Busko-Zdrój 91,8 FM | Święty Krzyż 91,3 | Włoszczowa 94,4
Szukaj Facebook Twitter Youtube
Radio eM

REGION

ZUS: Mnóstwo błędów we wnioskach o wsparcie dla przedsiębiorców. Prośba o staranne wypełnianie

poniedziałek, 27 kwietnia 2020 12:50 / Autor: Magdalena Nowak
ZUS: Mnóstwo błędów we wnioskach o wsparcie dla przedsiębiorców. Prośba o staranne wypełnianie
ZUS: Mnóstwo błędów we wnioskach o wsparcie dla przedsiębiorców. Prośba o staranne wypełnianie
Magdalena Nowak
Magdalena Nowak

Brak podpisu pod oświadczeniem, błędny numer rachunku, wpisywanie zamiast wynagrodzenia stawki godzinowej - m.in. takie błędy popełniają przedsiębiorcy, którzy wnioskują o pomoc w ramach tzw. tarczy antykryzysowej. ZUS apeluje, aby przed wysłaniem dokumentów dokładnie sprawdzić zawarte tam informacje. 

Do tej pory do świętokrzyskiego oddziału ZUS trafiło ponad 45 tysięcy wniosków w ramach "Tarczy antykryzysowej". Część przedsiębiorców wypełnia dokumenty w tradycyjnej formie papierowej robiąc to z błędami, w przypadku nieprawidłowości przy wypełnianiu wnikosku eletronicznie system od razu wychwyci błąd. Brak podpisu powoduje, że wniosek zamiast trafić do realizacji musi zostać uzupełniony. W tym przypadku wszczynane jest postępowanie wyjaśniające. – Znacznie wydłuża to czas na przykład wypłaty postojowego czy wydanie decyzji o zwolnieniu z opłacania składek – wskazuje rzecznik ZUS w woj. świętokrzyskim,  Paweł Szkalej.

Zdarzają się też inne błędy. To np. podpisywanie się imieniem i nazwiskiem z wzorów ZUS.  – Udostępniliśmy na stronie internetowej wzór poprawnie wypełnionego wniosku, który jest podpisany nazwiskiem Jan Kowalski. Niestety, niektóre osoby przepisują wzór bezrefleksyjnie – dodaje rzecznik.

Nie tylko podpis stanowi problem. Przedsiębiorcyczęsto dopisują niepotrzebne informacje we wnioskach w różnych miejscach.  – Zdarzają się również przypadki, że zamiast wynagrodzenia miesięcznego wpisywana jest stawka godzinowa lub błędny numer rachunku bankowego. Apelujemy o staranne wypełnianie dokumentów. To decyduje o terminie wypłaty świadczenia. Wnioski z błędami wymagają postępowania wyjaśniającego. Musimy zadzwonić, napisać mail, skontaktować się z wnioskodawcą – mówi rzecznik.

Wiele wniosków wpływało na różne e-maile placówek ZUS, co jest błędem. Takie osoby muszą ponownie złożyć podpisany wniosek.  Można go składać do ZUS elektronicznie - za pomocą PUE - lub papierowo. Wszelkie informacje na temat tego, kto może skorzystać z ulg, gdzie składać wnioski i jak je wypełnić, znajduja się na stronie internetowej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Nowy numer!

Zapraszamy do nas

Zgłoś news
POSŁUCHAJ
WIDEO