REGION
ZUS bardziej dostępny. Działa już „e-wizyta” w języku migowym PJM
Szacuje się, że liczba głuchych osób w Polsce sięga około 500 tys., a 900 tys. Polaków ma poważny uszczerbek słuchu. Bariera komunikacyjna często uniemożliwia im samodzielne załatwienie spraw. To właśnie z myślą o tych osobach ZUS uruchomił e-wizytę w języku migowym PJM.
– Jest to wideorozmowa z ekspertem ZUS, która umożliwia załatwienie większości spraw bez konieczności wychodzenia z domu. E-wizytę wprowadziliśmy w październiku 2020 roku, a codziennie taką formę kontaktu wybiera kilkaset osób. W ten sposób nasi klienci mogą załatwić sprawy dotyczące emerytur i rent, zasiłków, kwestii związanych z prowadzeniem firmy czy potwierdzeniem profilu PUE- mówi Paweł Szkalej z kieleckiego Oddziału ZUS.
Aby skorzystać z e-wizyty, wystarczy mieć komputer z kamerą i mikrofonem lub smartfon.
– Od 16 lutego nasi klienci mogą umawiać się na konsultacje w języku migowym PJM w sprawie zasiłków oraz emerytur i rent. E-wizyta w języku migowym to szansa na samodzielne załatwienie sprawy z ekspertem ZUS bez konieczności wychodzenia z domu – dodaje Paweł Szkalej.
Aby zarezerwować e-wizytę należy na stronie www.zus.pl/e-wizyta wybrać „umów e-wizytę”, a następnie wybrać „umów e-wizytę w języku migowym (PJM)”. W kolejnym kroku trzeba wskazać temat wideorozmowy oraz wybrać jej termin. E-wizytę mogą również zarezerwować osoby niewidzące i niedowidzące.
Na stronie e-wizyt zostały zastosowane kolory i kontrast zgodne ze standardami dostępności WCAG 2.0.