Słuchaj nas: Kielce 107,9 FM | Busko-Zdrój 91,8 FM | Święty Krzyż 91,3 | Włoszczowa 94,4
Szukaj Facebook Twitter Youtube
Radio eM

REGION

„Zadzwoniła wnuczka i wybuchła płaczem”. Rozłącz się!

wtorek, 30 sierpnia 2022 14:05 / Autor: Aleksandra Rękas
„Zadzwoniła wnuczka i wybuchła płaczem”. Rozłącz się!
„Zadzwoniła wnuczka i wybuchła płaczem”. Rozłącz się!
Aleksandra Rękas
Aleksandra Rękas

- Przedstawiła się jako wnuczka Ewelina, rozpłakała się i powiedziała, że miała wypadek. Gdy zapytałam o nazwisko, rozłączyła się – mówi pani Jadwiga, którą na celownik wzięli przestępcy. Ta historia na szczęście skończyła się dobrze, ale policjanci ponawiają ważny apel – gdy masz wątpliwości – „Rozłącz się”.

Dzwoni telefon. Po paru słowach usłyszanych w słuchawce, zaczyna pojawiać się zdenerwowanie, stres, silne emocje. Takiej sytuacji w zeszłym roku doświadczyła pani Jadwiga Bąk ze Staszowa.

- Usłyszałam w słuchawce głośny płacz i słowa „Babciu to ja, Ewelina, miałam wypadek”. Później, rzekoma wnuczka powiedziała mi, że miała wypadek na przejściu i znajduje się na policji. Miałam pewne wątpliwości, więc dopytałam o nazwisko wnuczki. Wtedy ta kobieta rozłączyła się – opowiada pani Jadwiga.

Jak podkreśla, rozmowie towarzyszyły duże emocje, lęk o bliską osobę. Ale – także zdrowy rozsądek. Dzięki takiej reakcji, wszystko skończyło się dobrze.

- Po rozmowie zadzwoniłam na numer alarmowy 112 i zgłosiłam tę sytuację. Okazało się, że rozmawiałam z oszustką. Do tej pory nie wiem, co to za osoba i skąd znała imię mojej wnuczki. Trzeba myśleć trzeźwo i weryfikować to, co słyszy się w słuchawce – radzi pani Jadwiga.

Choć ta historia na szczęście skończyła się szczęśliwie, to skala problemu oszustw wciąż jest ogromna. Tylko od początku tego roku, mieszkańcy naszego województwa stracili dwa miliony siedemset tysięcy złotych. By walczyć z tym procederem, policjanci zainaugurowali dziś kampanię informacyjną „Rozłącz się”.

- Uświadamiamy seniorów jak nie dać się oszukać, zmanipulować przez przestępców. Wspólnym wysiłkiem stworzyliśmy krótki spot, który wyjaśnia, jak zachować się, gdy dzwoni do nas oszust. Reagujmy zdecydowanie – apeluje nadins. Jarosław Kaleta, Komendant Wojewódzki Policji w Kielcach.

We współpracę zaangażowała się także gmina Chmielnik.

- Niech ten spot pokazuje mieszkańcom naszego regionu, jak należy się zachować w takich sytuacjach – podkreśla Paweł Wójcik, wójt Chmielnika.

Zbigniew Piątek, wójt Piekoszowa dodaje, że kampania podejmuje ważny temat.

- Cieszę się, że dokładamy swoją cegiełkę, by przestrzec osoby, które mogłyby zostać oszukane – stwierdza.

Spot powstał we współpracy z TVP3 Kielce. Przemysław Predygier, dyrektor Kieleckiego Oddziału telewizji Polskiej zapewnia, że to nie koniec akcji edukacyjnych.

-  Zrealizowany spot będzie emitowany na kanale TVP3. Jest to krótki, dobrze zrealizowany i zagrany przekaz. Chętnie włączymy się w każdą akcję profilaktyczną, by zapobiegać oszustwom – mówi.

Spot można obejrzeć pod linkiem: https://youtu.be/v0_zvMYgm1M, od września będzie emitowany na antenie TVP3. W tamtym roku, w wyniku działań oszustów mieszkańcy naszego regionu stracili ponad trzy miliony złotych.

Nowy numer!

Zapraszamy do nas

Zgłoś news
POSŁUCHAJ
WIDEO