REGION
Wirtualny asystent odpowie na pytania dotyczące koronawirusa


Ministerstwo Zdrowia we współpracy z IBM Polska uruchomiło wirtualnego asystenta, który udziela odpowiedzi na pytania dotyczące koronawirusa. Usługa jest dostępna dla wszystkich w serwisie pacjent.gov.pl
Wirtualny asystent jest codziennie uzupełniany o nowe informacje autoryzowane przez rządowe instytucje: Ministerstwo Zdrowia, Główny Inspektorat Sanitarny i Narodowy Fundusz Zdrowia.
"Możesz zadać mu pytanie lub sprawdzić, o co najczęściej pytają internauci. Wirtualny asystent udzieli Ci szybko informacji dotyczących zakażenia, objawów, kwarantanny, zasad przemieszczania się, postępowania w razie zachorowania lub podejrzenia choroby, pracy czy wprowadzonych w związku z epidemią aktów prawnych" – czytamy na stronie Ministerstwa Zdrowia.
– Wirtualny asystent jest odpowiedzią na stale rosnącą liczbę zapytań dotyczących koronawirusa. Dzięki temu, że jest on dostępny online, udziela odpowiedzi w zaledwie kilka sekund o każdej porze dnia i nocy. Do tego jest bardzo intuicyjny w użytkowaniu i każdy z nas z łatwością z niego skorzysta. To pierwsze wdrożenie tego typu narzędzia w publicznym systemie ochrony zdrowia. Zachęcam do jego przetestowania – mówi Janusz Cieszyński, wiceminister zdrowia.
Jak podkreślają stwórcy platformy wirtualny asystent najlepiej rozumie krótkie pytania, dotyczące jednego zagadnienia. Jeśli użytkownik usługi nie znajdzie właściwej odpowiedzi, zostanie mu podana informacja z kim i jak się skontaktować, aby uzyskać odpowiedź albo zostanie przekierowany do innej strony np. serwisu www.gov.pl/koronawirus.








