REGION
Świętokrzyskie znów oczaruje turystów? ROT ma na to plan
Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego planuje przeprowadzić kampanię promocyjną pod roboczą nazwą „Świętokrzyskie czaruje – poleć na zdrowie”. Inicjatywa, w ramach której m.in. ma powstać turystyczny hymn województwa, ma na celu minimalizację negatywnych skutków pandemii w regionie.
Skutki pandemii odczuwają nie tylko mieszkańcy świętokrzyskiego, z kryzysu stara się wyjść cała Polska. Jak podkreślił na spotkaniu prezydent miasta, Bogdan Wenta, promocja walorów turystycznych naszego regionu jest w tym momencie niezwykle potrzebna.
- Branża turystyczna jest tym sektorem gospodarki, który pierwszy odczuł pojawienie się pandemii i zapewne jako ostatni podniesie się z kryzysu - mówi Piotr Dwurnik, dyrektor regionalny IGHP. - Od trzech miesięcy funkcjonujemy właściwie bez przychodów. Chcemy zacząć normalnie pracować, a do tego potrzeba nam turystów i gości hotelowych. Musimy zaistnieć w ich umysłach i pokazać możliwości, którymi dysponuje region świętokrzyski, z naciskiem na bezpieczeństwo - dodaje.
Samorząd województwa, jako dysponent funduszy z Unii Europejskiej, natychmiast zareagował na pojawienie się pandemii. - Przeznaczyliśmy ponad 400 milionów złotych na „Świętokrzyską Tarczę Antykryzysową", z której mogą między innymi skorzystać przedsiębiorcy z branży hotelarsko-turystycznej - informuje marszałek Andrzej Bętkowski. - Turyści będą teraz szukać lokalnych, cichych miejsc do odpoczynku, których w naszym regionie jest bardzo dużo. Wykorzystajmy tę szansę - dodaje.
Regionalna Organizacja Turystyczna jest zdeterminowana, by przeprowadzić skuteczną kampanię promocyjną, opartą o radio, telewizję, internet, billboardy i wydawnictwa.
- Chcemy aplikować o trzy miliony złotych z Regionalnego Programu Operacyjnego. To jak będzie wyglądać kampania zależy głównie od środków, którymi będziemy dysponowali. Zakładając, że skorzystamy z tych od RPO, nasze działania będą bardzo rozbudowane: stworzymy hymn turystyczny regionu, podejmiemy się prowadzenia kampanii ogólnopolskiej - mówi Marcin Piętak, prezes ROTWŚ.
- Województwo świętokrzyskie jest bardzo urozmaicone. Mamy parki rozrywki, uzdrowiska, szlak techniki przemysłowej, 200 kilometrów szlaków rowerowych i wiele innych. Myślę, że na początku postaramy się prowadzić intensywną kampanię w ościennych województwach. Z badań wynika zresztą, że to właśnie nasi sąsiedzi najchętniej odwiedzają nas w weekendy - dodaje.
Marszałek Andrzej Bętkowski podkreślił również, że działania mające na celu przyciągnięcie turystów już się rozpoczęły. Dowodem na to jest chociażby organizacja czerwcowego „Weekendu pozytywnych emocji”.