Słuchaj nas: Kielce 107,9 FM | Busko-Zdrój 91,8 FM | Święty Krzyż 91,3 | Włoszczowa 94,4
Szukaj Facebook Twitter Youtube
Radio eM

REGION

Świętokrzyskie znów oczaruje turystów? ROT ma na to plan

piątek, 05 czerwca 2020 12:14 / Autor: Weronika Karyś
Świętokrzyskie znów oczaruje turystów? ROT ma na to plan
Fot. Piotr Michalec
Świętokrzyskie znów oczaruje turystów? ROT ma na to plan
Fot. Piotr Michalec
Weronika Karyś
Weronika Karyś

Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego planuje przeprowadzić kampanię promocyjną pod roboczą nazwą „Świętokrzyskie czaruje – poleć na zdrowie”. Inicjatywa, w ramach której m.in. ma powstać turystyczny hymn województwa, ma na celu minimalizację negatywnych skutków pandemii w regionie.

Skutki pandemii odczuwają nie tylko mieszkańcy świętokrzyskiego, z kryzysu stara się wyjść cała Polska. Jak podkreślił na spotkaniu prezydent miasta, Bogdan Wenta, promocja walorów turystycznych naszego regionu jest w tym momencie niezwykle potrzebna.

- Branża turystyczna jest tym sektorem gospodarki, który pierwszy odczuł pojawienie się pandemii i zapewne jako ostatni podniesie się z kryzysu - mówi Piotr Dwurnik, dyrektor regionalny IGHP. - Od trzech miesięcy funkcjonujemy właściwie bez przychodów. Chcemy zacząć normalnie pracować, a do tego potrzeba nam turystów i gości hotelowych. Musimy zaistnieć w ich umysłach i pokazać możliwości, którymi dysponuje region świętokrzyski, z naciskiem na bezpieczeństwo - dodaje.

Samorząd województwa, jako dysponent funduszy z Unii Europejskiej, natychmiast zareagował na pojawienie się pandemii. - Przeznaczyliśmy ponad 400 milionów złotych na „Świętokrzyską Tarczę Antykryzysową", z której mogą między innymi skorzystać przedsiębiorcy z branży hotelarsko-turystycznej - informuje marszałek Andrzej Bętkowski. - Turyści będą teraz szukać lokalnych, cichych miejsc do odpoczynku, których w naszym regionie jest bardzo dużo. Wykorzystajmy tę szansę - dodaje.

Regionalna Organizacja Turystyczna jest zdeterminowana, by przeprowadzić skuteczną kampanię promocyjną, opartą o radio, telewizję, internet, billboardy i wydawnictwa.

- Chcemy aplikować o trzy miliony złotych z Regionalnego Programu Operacyjnego. To jak będzie wyglądać kampania zależy głównie od środków, którymi będziemy dysponowali. Zakładając, że skorzystamy z tych od RPO, nasze działania będą bardzo rozbudowane: stworzymy hymn turystyczny regionu, podejmiemy się prowadzenia kampanii ogólnopolskiej - mówi Marcin Piętak, prezes ROTWŚ.

- Województwo świętokrzyskie jest bardzo urozmaicone. Mamy parki rozrywki, uzdrowiska, szlak techniki przemysłowej, 200 kilometrów szlaków rowerowych i wiele innych. Myślę, że na początku postaramy się prowadzić intensywną kampanię w ościennych województwach. Z badań wynika zresztą, że to właśnie nasi sąsiedzi najchętniej odwiedzają nas w weekendy - dodaje.

Marszałek Andrzej Bętkowski podkreślił również, że działania mające na celu przyciągnięcie turystów już się rozpoczęły. Dowodem na to jest chociażby organizacja czerwcowego „Weekendu pozytywnych emocji”.

Nowy numer!

Zapraszamy do nas

Zgłoś news
POSŁUCHAJ
WIDEO