REGION
Stare składy wróciły na linię z Ostrowca do Krakowa. Na jak długo?
Z Ostrowca Świętokrzyskiego i Kielc do Krakowa kursuje dziennie pięć par pociągów POLREGIO. Część składów wystawia zakład świętokrzyski, a część – małopolski. Niestety, standard składów wystawianych przez małopolski zakład pogorszył się. Wystawiane są stare jednostki bez klimatyzacji, gniazdek i niskiej podłogi.
Te wystawiane przez zakład świętokrzyski to nowe lub zmodernizowane pociągi z klimatyzacją. W większości składów są też gniazdka elektryczne oraz dostęp do bezprzewodowego Internetu. Składy wystawiane przez zakład małopolski to od kilku tygodni pociągi EN57-SPOT w wersji niewyposażonej w klimatyzację ani inne udogodnienia. Jaki jest tego powód?
- Trzy składy typu Impuls są obecnie na przeglądzie P4, który wykonuje się po przejechaniu 600 000 kilometrów. Przeglądy trwają około miesiąca, więc pociągi wrócą we wrześniu. Dwa zmodernizowane pojazdy typu EN57FPS Feniks są na naprawie. Z powodu tych problemów z taborem, połączenia obsługiwane są starszymi składami – wyjaśnia Adam Parzniewski z małopolskiego zakładu POLREGIO.
Dodatkowo otrzymaliśmy informacje, że zakład dostanie niedługo nowy tabor, zakupiony przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego:
- Prawdopowobnie we wrześniu przyjadą do nas dwa nowe czteroczłonowe składy, więc we wrześniu nasza trudna sytuacja z taborem powinna być rozwiązana – dodaje Adam Parzniewski.