Słuchaj nas: Kielce 107,9 FM | Busko-Zdrój 91,8 FM | Święty Krzyż 91,3 | Włoszczowa 94,4
Szukaj Facebook Twitter Youtube
Radio eM

REGION

Promują fundusze europejskie – „Świętokrzyskie Gra na TAK z Funduszami Europejskimi”

czwartek, 16 października 2025 17:04 / Autor: Aleksandra Rękas
Promują fundusze europejskie – „Świętokrzyskie Gra na TAK z Funduszami Europejskimi”
Fot. Urząd Marszałkowski
Promują fundusze europejskie – „Świętokrzyskie Gra na TAK z Funduszami Europejskimi”
Fot. Urząd Marszałkowski
Aleksandra Rękas
Aleksandra Rękas

Fundusze europejskie i ich wpływ na infrastrukturę w województwie świętokrzyskim – to temat przewodni zainaugurowanej dziś, 16 października, kampanii promocyjnej. W akcję „Świętokrzyskie Gra na TAK z Funduszami Europejskimi” włączył się były reprezentant Polski w piłce nożnej, Radosław Majdan.

Kampania ma skupiać się na wpływie środków europejskich na życie mieszkańców regionu. Na miejsce inauguracji wybrano Stadion Miejski w Kielcach: to jeden z pierwszych obiektów sportowych w Polsce, który powstał dzięki dofinansowaniu z funduszy europejskich.

– Hasło przewodnie tegorocznej kampanii to „Świętokrzyskie – gramy na TAK z Funduszami Europejskimi”. Nawet najlepiej wynegocjowany program, taki jak nasza perspektywa 2021-2027, nie może być zrealizowany tylko przez Urząd Marszałkowski. Stąd tak ważna jest ta drużyna – z jednej strony są środki finansowe, a z drugiej strony są beneficjenci, czyli projektodawcy, którym należą się ogromne podziękowania – mówiła Renata Janik, marszałek województwa świętokrzyskiego.

Beneficjenci Funduszy Europejskich dla Świętokrzyskiego 2021-2027 sięgnęli już po środki z Unii Europejskiej prawie 700 razy, a wartość podpisanych umów przekroczyła cztery miliardy złotych.

Twarzą tegorocznej kampanii został Radosław Majdan, były bramkarz reprezentacji Polski.

– Jako młody piłkarz jeździłem na zgrupowania na tak zwany zachód i rzeczywiście to, co nas bardzo uderzało, to była olbrzymia różnica w poziomie życia – zaczynając od dróg, szpitali czy właśnie boisk. Na każdym etapie można było dostrzec tę ogromną dysproporcję. Pamiętam, że dotyczyło to szczególnie mniejszych miejscowości, gdzie szpitale, ośrodki sportowe, ośrodki kulturalne, to były miejsca, o których w Polsce mogliśmy tylko pomarzyć. Wtedy nie spodziewałem się, że my dożyjemy takiego rozwoju, takich stadionów, takich pięknych miejsc – powiedział Radosław Majdan.

Kampania promocyjna obejmie między innymi emisję spotów w telewizji, radiu, kinach i na ekranach w autobusach, działania w social mediach, czy publikację artykułów przybliżających efekty wdrażania funduszy unijnych.

Wesprzyj nas!
Nowy numer!

Zapraszamy do nas

Zgłoś news
POSŁUCHAJ
WIDEO