REGION
Poczta Polska wprowadza zmiany. Krótsze godziny pracy i wyjątkowe środki ostrożności
W związku z wprowadzeniem stanu zagrożenia epidemicznego, Poczta Polska wprowadziła zmiany w świadczonych usługach. Od najbliższego poniedziałku wstrzymane zostaną przyjęcia przesyłek do innych krajów.
Ponadto, wprowadzono zmiany w organizacji placówek pocztowych: "godziny pracy w dni robocze ulegają skróceniu do 6 godzin, przy czym w wybrane dni placówka będzie czynna w godz. 14-20 lub zamiennie przez trzy godziny w sobotę, także pozostałe placówki czynne dotychczas w soboty będą obsługiwać klientów przez trzy godziny – szczegółowe informacje o czasie pracy poszczególnych placówek można sprawdzić na www.poczta-polska.pl", czytamy w oficjalnym komunikacie przygotowanym przez spółkę.
Dodatkowo skrócona zostaje praca placówek całodobowych, które będą czynne siedem dni w tygodniu od godz. 8 do 20. Nieczynne będą punkty obsługi klienta w galeriach handlowych.
Na stronie internetowej Poczty Polskiej czytamy również, jak będzie wyglądała organizacja obsługi klienta: "będzie będzie oparta o zasadę, że przy każdym czynnym okienku może przebywać jedna osoba. Szczegółowe informacje zostaną umieszczane na drzwiach wejściowych. Mając na uwadze bezpieczeństwo klientów i pracowników w placówkach zostały już wprowadzone tzw. STREFY OCHRONNE w bezpośredniej obsłudze klienta. Osoby wchodzące do placówki proszone są o zachowanie odległości około 1,5 metra podczas oczekiwania na obsługę i pozostawanie za znajdującą się na podłodze taśmą także w trakcie obsługi. Bliżej do pracownika klienci powinni podchodzić jedynie w celu okazania dokumentów i innych niezbędnych czynności, na wyraźną prośbę pracownika Poczty".
Niezmienione zostaną zasady wypłaty przekazów rentowo-emerytalnych. Specjalne procedury zostaną wdrożone w stosunku do osób, które objęte są kwarantanną. Poczta Polska zakupiła płyny dezynfekcyjne i rękawiczki oraz dodatkowe środki ochrony dla pracowników, którzy mają bezpośredni kontakt z klientami.