REGION
Pacjenci ocenią wizytę u lekarza POZ w czasie pandemii
Sytuacja związana z epidemią Covid-19 rozpowszechniła teleporady i wideoporady oraz zmieniła organizację wizyt osobistych w POZ. Do osób, które skorzystały z porady lekarza pierwszego kontaktu, mogą zadzwonić ankieterzy na zlecenie NFZ. Zadając kilka pytań sprawdzą, czy porada faktycznie się odbyła i w jakiej formie została przeprowadzona.
- Rozmowa z ankieterem potrwa zaledwie kilka minut. W tym czasie ankieter zada 12 pytań dotyczących między innymi takich kwestii, jak: rodzaj porady, jaka została udzielona? Czy pacjent miał problem z dodzwonieniem się? Czy w sytuacji, gdy teleporada nie rozwiązała w pełni problemu, zaoferowana została pacjentowi możliwość umówienia wizyty osobistej? - mówi Beata Szczepanek, rzecznik świętokrzyskiego oddziału NFZ.
Badanie obejmie pacjentów, którzy w ostatnich czterech miesiącach skorzystali z porady lekarza pierwszego kontaktu. – Ankieta jest całkowicie anonimowa. W trakcie rozmowy z ankieterem nie podajemy żadnych informacji o sobie, czy informacji szczegółowych o skierowaniach i receptach. Celem ankiety jest sprawdzenie dostępności do porad lekarza pierwszego kontaktu w czasie epidemii Covid-19. My na bieżąco monitorujemy jakość i dostępność do świadczeń POZ, dlatego opinia pacjentów jest dla nas bardzo ważna – podkreśla Beata Szczepanek.
Ankieterzy, którzy zadzwonią, działają na zlecenie Narodowego Funduszu Zdrowia. W razie jakichkolwiek wątpliwości można potwierdzić ich tożsamość, kontaktując się z Telefoniczną Informacją Pacjenta, pod bezpłatnym numerem 800 190 590.