Słuchaj nas: Kielce 107,9 FM | Busko-Zdrój 91,8 FM | Święty Krzyż 91,3 | Włoszczowa 94,4
Szukaj Facebook Twitter Youtube
Radio eM

REGION

Ogromne zainteresowanie wsparciem psychologicznym przez telefon

czwartek, 07 maja 2020 14:36 / Autor: Magdalena Nowak
Ogromne zainteresowanie wsparciem psychologicznym przez telefon
Ogromne zainteresowanie wsparciem psychologicznym przez telefon
Magdalena Nowak
Magdalena Nowak

Ogromnym zainteresowaniem cieszy się Telefoniczna Informacja Pacjenta NFZ, która oferuje wsparcie psychologiczne dla wszystkich, którzy potrzebują pomocy w tym zakresie.

Każdy kto chce porozmawiać o swoich problemach, może zadzwonić pod numer 800 190 590  i poprosić o połączenie z psychologiem.

– Ta szczególna forma pomocy została stworzona z myślą o osobach, które nie radzą sobie z życiem na co dzień w dobie pandemii koronawirusa. Infolinia działa od połowy kwietnia i po pierwszym podsumowaniu okazało się, że jest bardzo potrzebna, korzysta z niej kilkadziesiąt osób dziennie – mówi Beata Szczepanek, rzecznik świętokrzyskiego oddziału NFZ.

– Najczęściej dzwonią osoby, które przebywają na kwarantannie i mają pytania dotyczące jej przebiegu. Jest też sporo telefonów od osób, które nie radzą sobie z samotnością, stresem czy problemami w relacjach z innymi ludźmi. Dzwoniący szukają też informacji  o miejscach, gdzie mogą uzyskać pomoc czyo tym, jak rozpocząć terapię psychiatryczną. Dzwonią zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Duża grupa to osoby starsze, przeżywające trudności w radzeniu sobie z uciążliwościami pandemii. Czas rozmowy uzależniony jest od potrzeb dzwoniących na infolinię w poszukiwaniu psychologicznego wsparcia  – dodaje rzecznik.  

Jak przypomina Beata Szczepanek, Telefoniczna Informacja Pacjenta nie jest związana tylko z pomocą psychologiczną i epidemią koronawirusa. – Pod tym numerem można uzyskać wszelkie inne informacje, np. o dostępności placówek medycznych czy sposobie udzielania świadczeń – dodaje rzecznik.

Od początku funkcjonowania infolinii liczba telefonów wzrastała z tygodnia na tydzień, dlatego też NFZ sukcesywnie zwiększa liczbę konsultantów. Początkowo było ich około stu, teraz, w szczytowych godzinach, telefony odbiera ponad 300 osób.

Połączenie z Telefoniczną Informacją Pacjenta jest bezpłatne, a z konsultantami można porozmawiać przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Do dyspozycji pacjentów jest również czat z konsultantem, obsługa w języku angielskim, a także wideorozmowa z tłumaczem języka migowego.

                                                                                                                                                        

Nowy numer!

Zapraszamy do nas

Zgłoś news
POSŁUCHAJ
WIDEO