REGION
Ogromne zainteresowanie wsparciem psychologicznym przez telefon
Ogromnym zainteresowaniem cieszy się Telefoniczna Informacja Pacjenta NFZ, która oferuje wsparcie psychologiczne dla wszystkich, którzy potrzebują pomocy w tym zakresie.
Każdy kto chce porozmawiać o swoich problemach, może zadzwonić pod numer 800 190 590 i poprosić o połączenie z psychologiem.
– Ta szczególna forma pomocy została stworzona z myślą o osobach, które nie radzą sobie z życiem na co dzień w dobie pandemii koronawirusa. Infolinia działa od połowy kwietnia i po pierwszym podsumowaniu okazało się, że jest bardzo potrzebna, korzysta z niej kilkadziesiąt osób dziennie – mówi Beata Szczepanek, rzecznik świętokrzyskiego oddziału NFZ.
– Najczęściej dzwonią osoby, które przebywają na kwarantannie i mają pytania dotyczące jej przebiegu. Jest też sporo telefonów od osób, które nie radzą sobie z samotnością, stresem czy problemami w relacjach z innymi ludźmi. Dzwoniący szukają też informacji o miejscach, gdzie mogą uzyskać pomoc czyo tym, jak rozpocząć terapię psychiatryczną. Dzwonią zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Duża grupa to osoby starsze, przeżywające trudności w radzeniu sobie z uciążliwościami pandemii. Czas rozmowy uzależniony jest od potrzeb dzwoniących na infolinię w poszukiwaniu psychologicznego wsparcia – dodaje rzecznik.
Jak przypomina Beata Szczepanek, Telefoniczna Informacja Pacjenta nie jest związana tylko z pomocą psychologiczną i epidemią koronawirusa. – Pod tym numerem można uzyskać wszelkie inne informacje, np. o dostępności placówek medycznych czy sposobie udzielania świadczeń – dodaje rzecznik.
Od początku funkcjonowania infolinii liczba telefonów wzrastała z tygodnia na tydzień, dlatego też NFZ sukcesywnie zwiększa liczbę konsultantów. Początkowo było ich około stu, teraz, w szczytowych godzinach, telefony odbiera ponad 300 osób.
Połączenie z Telefoniczną Informacją Pacjenta jest bezpłatne, a z konsultantami można porozmawiać przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Do dyspozycji pacjentów jest również czat z konsultantem, obsługa w języku angielskim, a także wideorozmowa z tłumaczem języka migowego.