REGION
Nowa usługa od NFZ może przydać w najbliższych dniach
Przed nami kilka dni wolnych od pracy, ale w Boże Ciało oraz weekend, w przypadku nagłego pogorszenia stanu zdrowia, można uzyskać pomoc medyczną dzwoniąc pod bezpłatny numer 800 137 200. Z platformy mogą korzystać również osoby niesłyszące. Porady udzielane są w kilku językach.
– Przypominamy, że oprócz placówek nocnej i świątecznej opieki medycznej, które funkcjonują bez zmian, Narodowy Fundusz Zdrowia już tydzień temu wprowadził nowe, bardzo wygodne rozwiązanie – teleplatformę pierwszego kontaktu. Pod numerem 800 137 200, poza godzinami pracy przychodni POZ, dyżurują lekarze, pielęgniarki i położne – mówi Beata Szczepanek, rzecznik świętokrzyskiego oddziału NFZ.
– Pomoc będzie kilkuetapowa, telefon odbierze pielęgniarka lub położna, która przeprowadzi wstępny wywiad i w tym momencie już może nam zostać udzielona porada, bądź zostaniemy przełączeni do lekarza. Ten pogłębi wywiad, udzieli porady telefonicznej, przepisze e-recptę, e-skierowanie bądź e-zwolnienie, natomiast jeżeli uzna, że pacjent powinien przyjść na wizytę, to pokieruje go tam, gdzie znajduje się w pobliżu punkt nocnej i świątecznej opieki medycznej – dodaje rzecznik.
Telefony od pacjentów odbierane są od poniedziałku do piątku, w godzinach od 18.00 do 8.00 rano kolejnego dnia, czyli po godzinach pracy poradni POZ. Platforma działa również całodobowo w sobotę, niedzielę i święta. Obsługuje połączenia w języku polskim oraz w angielskim, rosyjskim i ukraińskim.
Ze zdalnej konsultacji z pielęgniarką, położną lub lekarzem mogą korzystać także pacjenci niesłyszący. Specjalnie z myślą o nich teleplatforma oferuje udzielanie porad przez specjalny wideoczat. Komunikacja odbywa się w języku migowym, przy wsparciu tłumacza Polskiego Języka Migowego.