REGION
Góry Świętokrzyskie wyróżnione w prestiżowym konkursie
Nasze Góry Świętokrzyskie zostały wyróżnione przez Kapitułę Projektu Polskie Marki Turystyczne. Wśród nagrodzonych znalazło się m.in. Roztocze czy Kanał Augustowski.
Projekt Polskie Marki Turystyczne został opracowany przez Ministerstwo Sportu i Turystyki we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną i zakłada stworzenie pakietów produktów turystycznych, tworzących jedną, spójną całość promowaną jako marka turystyczna. Został także wpisany do Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Popularyzuje miejsca, które warto odwiedzić w Polsce. Jego ideą jest stworzenie katalogu najbardziej atrakcyjnych polskich regionów, które będą profesjonalnie zarządzane i promowane.
Obok Gór Świętokrzyskich wyróżniono Roztocze oraz Szlak aktywnej turystyki wodnej Czarnej Hańczy, Kanału Augustowskiego i Biebrzy „Cha-KA-Bi”. Do rywalizacji w ramach II naboru, przeprowadzonego w 2021 r. stanęło 30 podmiotów.
– To bardzo ważne dla nas wyróżnienie, bowiem przynosi dużo profitów, m.in. służy promocji regionu i wiąże się z różnego rodzaju działaniami, prowadzonymi wspólnie z Polską Organizacją Turystyczną. Bardzo się z niego cieszymy, ale czujemy też lekki niedosyt, że nie sięgnęliśmy po tytuł Polskiej Marki Turystycznej. Uważamy, że zarówno nasz wniosek, który był bardzo dobrze przygotowany, jak również same Góry Świętokrzyskie w pełni na to zasługują. Miejmy nadzieję, że następnym razem to się już uda. Tytuł Polskiej Marki Turystycznej to wartość pożądana. Jest gwarancją usług i zachętą dla turystów. A my mamy się czym pochwalić, bowiem całe nasze województwo jest piękne. Wierzę, że wyróżnienie, które dziś otrzymaliśmy przyczyni się do rozwoju i promocji naszego regionu i sprawi, że odwiedzą nas kolejni turyści, nie tylko z całej Polski ale i zza granicy – mówi Renata Janik, wicemarszałek województwa świętokrzyskiego.