REGION
Dr Karol Nawrocki, prezes IPN: W edukacji historycznej sięgamy po nowe technologie
"Grę szyfrów" promował dziś w regionie świętokrzyskim doktor Karol Nawrocki, prezes Instytutu Pamięci Narodowej. Głównym wątkiem gry komputerowej jest wojna polsko - bolszewicka z 1920 roku. Mobilny Showroom promujący grę odwiedził dziś Końskie, a środę 12.10. będzie dostępny przy Centrum Kultury w Jędrzejowie. Ponadto w bibliotece w Końskich otwarto także wystawę poświęconą Waldemarowi Szwiecowi ps. "Robot".
Rozmowa z doktorem Karolem Nawrockim, prezesem Instytutu Pamięci Narodowej.
Jak dziś dotrzeć do młodych ludzi, aby zainteresować ich historią Polski?
Historia Polski z jednej strony jest tragiczna, a z drugiej ciekawa sama w sobie, więc postaci historyczne, które spotykamy w historii XX wieku w Polsce, swoimi życiorysami pisały piękne i porywające scenariusze. W XXI wieku nie tylko bibliograficzna, historiograficzna czy za sprawą standartowych projektów, opowieść jest ciekawa, ale również za sprawą nowych technologii. IPN korzysta nie tylko z klasyki edukacyjnej i naukowej, ale sięga też po nowe technologie. Przykładem jest "Gra szyfrów", gry komputerowej, fabularnej, historycznej, stara się zachęcać młodych o historii.
"Gra szyfrów" brzmi tajemniczo. Co się pod nią kryje?
Wątkiem głównym "Gry szyfrów" jest wojna polsko - bolszewicka z 1920 roku. Pierwsza szkoła, a w zasadzie fundament kryptografii Polski rodzącej się do niepodległości w starci z Rosją bolszewicką. Łamanie szyfrów przez płk Jana Kowalewskiego, wykolejenie pociągu, który miał wesprzeć logistycznie Armię Czerwoną. Są to wątki podane w nowych technologiach.
Posłuchaj całej rozmowy: