PUBLICYSTYKA
Pornoreklama w Vectrze
Podczas transmisji meczu Realu Madryt w Canal+ Family 2 telewizja kablowa Vectra wyemitowała własną reklamę usługi VOD, zachęcającą do zakupu treści pornograficznych. Sprawę zgłosił nam zbulwersowany tym czytelnik.
- Mecz postanowiłem obejrzeć wspólnie z małoletnim synem. Była godzina 18.00. Jakież było moje zdziwienie, kiedy na ekranie zobaczyłem kilkusekundową reklamę filmu dla dorosłych z napisem „Czego pragną kobiety? Porna!”. Grafika z kobietą w dwuznacznej pozie wspierała przekaz. Zszokowało mnie, że taka treść pojawiła się na familijnym kanale o tej porze – powiedział nam pan Piotr. Nasz czytelnik natychmiast zadzwonił w tej sprawie na infolinię Vectry. Tam został zignorowany, nikt nie chciał z nim rozmawiać. W końcu wysłał pismo do telewizji kablowej, jednak, gdy przez blisko miesiąc nie otrzymał żadnej odpowiedzi, skontaktował się z redakcją Radia eM Kielce.
Po naszej interwencji czytelnik dostał wreszcie odpowiedź. W piśmie czytamy m.in.: Nasz Abonent skontaktował się z infolinią Vectry, zgłaszając pojawienie się reklamy VOD o treści pornograficznej na kanale Canal+. Pracownik Vectry, ze względu na brak kompetencji w tej kwestii, przełączył abonenta do Działu Pomocy Technicznej. W tym samym dniu Klient za pomocą formularza na naszej stronie internetowej przesłał zażalenie (…) Jednak pracownik nie wprowadził skargi do systemu, w wyniku czego panu Piotrowi nie została udzielona oficjalna odpowiedź (…) W okresie 13-16 lutego Vectra emitowała banery reklamowe, które zgodnie z naszą interpretacją nie zawierały treści pornograficznych. Jednak ze względu na to, że przekaz ten mógł być różnie odbierany przez naszych klientów, zaprzestaliśmy jego emisji. Vectra nie zamierza promować treści pornograficznych i obecnie ograniczyła się wyłącznie do reklam pokazywanych na kanałach erotycznych w bardzo subtelnej wersji.
Justyna Wrona