MIASTO
Zmiany w okolicy miejskiego targowiska jeszcze w tym roku
Stan jednej z uliczek zlokalizowanych w bezpośrednim sąsiedztwie miejskiego targowiska pozostawia wiele do życzenia. Chodzi konkretnie o wewnętrzną drogę dojazdową od strony Zagórskiej. Radny Jarosław Bukowski zawnioskował do miasta o zajęcie się problemem. Władze odpowiadają, że mają to w planach.
– Panuje tam straszny chaos. Część ulicy i chodników zastawione są stoiskami, pomiędzy nimi przemieszczają się piesi oraz samochody. Często dochodzi do niebezpiecznych sytuacji i powstawania korków, bo pojazdy wjeżdżające i wyjeżdżające nie są w stanie wyminąć się na ulicy częściowo zablokowanej stoiskami. W przypadku konieczności wjazdu w okolice targowiska służb ratunkowych mogłoby to być problematyczne – zauważa Jarosław Bukowski i dodaje, że również sam stan nawierzchni nie jest zadowalający.
– Liczne nierówności i dziury powodują niebezpieczeństwo potknięcia i wywrócenia się przechodzących ludzi. Problem narasta w okresie jesienno-zimowym, kiedy wcześnie zapada zmierzch, a oświetlenie terenu jest niedostateczne. Ponadto w nierównościach gromadzi się woda, którą często ochlapywani są przechodnie przez przejeżdżające samochody – wyjaśnia radny.
Miasto zaznacza, że planuje podjęcie prac porządkujących ruch na wspomnianej drodze wewnętrznej.
– Planowane działania mają na celu wdrożenie jednoznacznego oznakowania oraz poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego. Obecne stoiska handlowe funkcjonują na postawie umów cywilno-prawnych dotyczących zajęcia pasa drogowego na wyłączność, a po wprowadzeniu nowej organizacji ruchu zostaną rozwiązane. Regulacja zasad ruchu wymaga także analizy własnościowej terenu, na którym usytuowane są elementy drogi, na przykład zatoka postojowa – informuje wiceprezydent Bożena Szczypiór.
W odpowiedzi na interpelację czytamy również, że w planach na 2023 rok jest cząstkowy remont wspomnianej nawierzchni oraz chodników.
– Zostanie on zlecony w terminie uzależnionym w głównej mierze od warunków atmosferycznych oraz rozpoczęcia produkcji masy mineralno-asfaltowej przez wytwórnie, czyli na przełomie pierwszego i drugiego kwartału. Dodatkowo informuję, że droga nie posiada normatywnego oświetlenia ulicznego, dlatego najbardziej zasadnym działaniem w takich sytuacjach jest kompleksowa przebudowa pasa drogowego – dodaje Bożena Szczypiór.