MIASTO
W Kielcach powstanie Miejskie Centrum Kontaktu
W Kielcach powstanie Miejskie Centrum Kontaktu. Nowa komórka w Ratuszu ma przede wszystkim ułatwić mieszkańcom załatwianie spraw urzędowych.
Będzie to możliwe dzięki stworzeniu call center, a także usług komunikacji elektronicznej w mediach społecznościowych.
– Miejskie Centrum Kontaktu to rozwinięcie platformy Smart City i usług realizowanych w urzędzie miasta. Oznacza m.in. uruchomienie systemu call center, w którym wyspecjalizowana kadra pracowników posiadająca szeroką widzę na temat pracy i funkcjonowania całego urzędu i poszczególnych wydziałów, będzie udzielać szczegółowe i precyzyjne informacje mieszkańcom. Tak, aby ci mogli uzyskać potrzebne informacje już podczas jednej rozmowy telefonicznej. Ponadto w ramach platformy Smart City, zamierzamy uruchomić czatbota i voicebota, z których mieszkańcy będą mogli skorzystać poza godzinami pracy urzędu, tak aby mieszkańcy mogli uzyskać potrzebne informacje o każdej porze dnia i nocy, również, kiedy urząd jest zamknięty – informuje Tomasz Porębski, sekretarz miasta Kielce.
Ponadto Ratusz ogłosił konkurs na stanowisko kierownika referatu w Miejskim Centrum Kontaktu.
– Nie chcemy wyważać już otwartych drzwi, takie rozwiązania z powodzeniem funkcjonują w innych miastach w kraju m.in. Gdańsku i Gdyni. Chcemy opierać się na dobrych wzorcach z tych miast, tak aby Centrum, jak najlepiej spełniało oczekiwania mieszkańców – dodaje
Miejskie Centrum Kontaktu, ma zostać uruchomione w przyszłym roku. Obecnie władze miasta ogłosiły przetarg na jego realizacje. Projekt zakłada również wdrożenie w kieleckim Ratuszu elektronicznego zarządzania dokumentami.
Wartość inwestycji wynosi 2,2 mln złotych. Zadanie realizowane jest w ramach projektu „Platforma Smart City, na którą miasto zyskało rządowe dofinansowanie z programu Polski Ład w wysokości 2 mln złotych.