MIASTO
System kolejkowy czy internetowo-telefoniczny? Ratusz czeka na opinię kielczan
Od wtorku, 1 czerwca, kielecki ratusz powraca do „normalnego” trybu funkcjonowania. Urzędnicy postanowili jednak spytać mieszkańców, w jaki sposób wolą załatwiać swoje sprawy w wydziale komunikacji – poprzez system internetowy czy kolejkowy. Głosowanie odbywa się za pośrednictwem portalu Idea Kielce.
- W ostatnich miesiącach wizyta w urzędzie była możliwa tylko po uprzednim, telefonicznym bądź mailowym umówieniu terminu spotkania. Decydowały o tym wyłącznie względy bezpieczeństwa sanitarnego. Teraz dostęp do budynków będzie ułatwiony – mówi Tomasz Porębski, rzecznik prezydenta miasta.
- W trakcie pandemii mieszkańcy nauczyli się, że wiele spraw można załatwić szybko i sprawnie - telefonicznie lub przez internet. Taki sposób cenią przede wszystkim osoby korzystające z usług wydziału komunikacji – dodaje.
Miasto postanowiło więc spytać mieszkańców, w jaki sposób wolą załatwiać swoje sprawy w wydziale po 1 czerwca.
- Czy powinien to być system kolejkowy czyli taki, który funkcjonował w poprzednich latach. Czy jednak system internetowo-telefoniczny czyli taki, który był stosowany w trakcie pandemii. Na informacje czekamy do końca tego tygodnia, czyli do 30 maja. W zależności od wyników ankiety będziemy podejmowali dalsze decyzje związane z funkcjonowaniem wydziału komunikacji – informuje.
Oczywiście oba systemy mają swoje wady i zalety. W ramach pierwszego z nich (kolejkowego) nie da się umówić na konkretną godzinę, toteż w przypadku większej kolejki nie można mieć pewności, że uda się pobrać numerek i załatwić sprawę tego samego dnia.
Z kolei w ramach drugiego (internetowo-telefonicznego) nie ma możliwości umówienia się i załatwienia sprawy w ciągu jednej doby, kielczanie zawsze zapisują się na kolejny dzień lub tydzień, jednak na konkretną godzinę i termin.
Link do ankiety: https://tiny.pl/rztbh