MIASTO
Studenci szlifują swój warsztat
Kształtowanie kompetencji zawodowych, PR i radzenie sobie ze stresem – w takich zajęciach warsztatowych biorą udział studenci dziennikarstwa Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach. Młodzi adepci dziennikarstwa mają okazję udoskonalić swoje umiejętności i zmierzyć się z zadaniami, które czekają ich na rynku pracy.
Dr Jolanta Kępa - Mętrak, wicedyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Informacji podkreśla, że niezwykle cenne dla studentów są zajęcia praktyczne, które skupiają się na poprawie warsztatu przyszłych dziennikarzy. - Warto wspomnieć chociażby o warsztacie „Jak radzić sobie ze stresem”. W trakcie zajęć studenci musieli poradzić sobie z konkretnym zadaniem w sytuacji stresogennej. W bardzo podobny sposób realizowane są spotkania pod nazwą "NEWSROOMUJK". W tym przypadku chodzi o zajęcia z zakresu reklamy i public relations. Warsztaty te realizowane w bardzo małych, pięcioosobowych grupach, w których studenci mają za zadanie przygotować konkretne projekty – zaznaczyła dr Kępa - Mętrak.
Wśród prowadzących warsztaty jest m.in. red. Elżbieta Dziewięcka, dziennikarka telewizyjna. Prowadząca przyznaje, że bardzo ważnym celem zajęć jest pokazanie młodym ludziom dziennikarstwa jako niezwykle ciekawego zajęcia. - Będę starała się przekonać studentów, żeby byli dobrymi, rzetelnymi i uczciwymi dziennikarzami. Takie osoby będą niezwykle cenne w redakcjach -powiedziała Dziewięcka.
Sami studenci również z entuzjazmem odnoszą się do prowadzonych zajęć. - Można się nauczyć wielu praktycznych umiejętności. Napisanie maila, rzecz banalna, może mieć ogromne znaczenie. Odpowiednie i umiejętne zredagowanie wiadomości może wpłynąć na to, jak będziemy postrzegani, a na zajęciach możemy szlifować także takie, z pozoru proste, elementy – mówi jeden z uczestników szkolenia.
Przed studentami kolejne zajęcia. Wśród nich szkolenia z PR, które odbywać się będą w Warszawie. Zakończą się one egzaminem, a ich uczestnicy otrzymają międzynarodowy certyfikat wydany przez London School of Public Relations w Wielkiej Brytanii. - Jest to chyba najbardziej ciekawy i zachęcający dla studentów element projektu – zaznacza dr Jolanta Kępa - Mętrak.
Michał Łosiak